Optimum communication

AIKIDO in marketing si vanzari


luni, 28 noiembrie 2011

Metamorfoza gandirii de care avem atata nevoie

Aikido, din cate stim, este dintre cele mai cunoscute arte martiale, chiar daca un sport noncombat. Mai precis se defineste ca arta a apararii si descurajarii adversarului, prin intoarcerea fortei atacatorului impotriva propriei persoane.

Si-atunci ce legatura ar avea filosofia aikido cu strategiile de comunicare de marketing si cu metodele de crestere a vanzarilor?

Este foarte simplu, daca stam bine sa ne gandim. Pentru ca totul porneste de la slabiciunile noastre in calitate de cumparatori.

De aceea, cei mai buni traineri in vanzari si consultanti in marketing, va invata cum se identifica si se ordoneaza punctele tari ale afacerii si, evident, punctele slabe, astfel incat primele sa fie cele mai observate, iar cele din urma sa fie suficient estompate. Dar strategiile de vanzari nu trebuie sa se opreasca aici, daca vrem sa ne usuram viata.

Omul de afaceri Peter Drucker spunea ca: Antreprenorul intotdeauna cauta schimbarea, raspunde la ea si o exploateaza ca pe o oportunitate.

Tot ce am discutat pana acum are sens, mai ales daca ar fi sa privim vanzarea ca pe o lupta deja castigata. Iar noile trenduri in comunicare asta pregatesc de fapt.

Iata de ce folosofia AIKIDO, ca arta armonizata in strategiile de comunicare de marketing, are sens, nu? Tocmai pentru ca, dupa suficienti ani de aikido, poti ajunge la metamorfozarea gandirii, prin maturitatea ca ai facut acest sport doar pentru sanatate si arta sa, mai precis pentru o anume ascutire a spiritului si nicidecum pentru a invinge pe cineva.

Cam tot asa este si cu pregatirea vanzarii si, respectiv, argumentatiei, ceea ce sustin obsesiv si la cursurile de vanzari.

Eu nu creez un produs sau un serviciu pentru a-i „face” pe ceilalti, pentru ca de aici porneste toata drama noastra ca si ofertanti de produse sau servicii. Daca nu avem pretul corect, momentul corect, piata corect aleasa si, mai ales, suficiente abilitati de a deprinde cum se creaza valoarea adaugata, ratam nu numai startul, dar si finish-ul.

Viata noastra se transforma intr-o pemanenta panda a clientilor, in loc sa fiu eu cel cautat, precum marii maestri ai artelor martiale cu secretele lor.

Potentialii cumparatori simt imediat ca-i pandesti si e normal sa treaca in opozitie, pentru ca e ca si cum ti-ar scrie pe frunte: BANII TAI MI SE CUVIN, FRAIERE!!!

Dar cum ar fi sa te afli in aceeasi barca cu prospectii tai?

Te-ai gandit vreodata la asta ca la o devenire necesara a ta si a afacerii tale?

In speranta ca am prins „smeckeria” si-n ignoranta noastra, ca am fi mai destepti ca ceilalti, pur si simplu, pierdem din vedere ca potentialii nostri clienti nu sunt atat de fraieri pe cat par, iar noi putem sfarsi iremediabil intr-o frustrare perpetuua ca nu i-am fi ghicit gandurile, ca doar nu vrem sa recunoastem ca ne-am inselat.

In opinia mea, ca o regula, cei mai buni traineri in vanzari si consultanti de marketing, asta te vor invata: sa faci „AIKIDO” doar pentru sanatatea ta fizica si psihica...

Te rog, gandeste-te doar atat: Cum se cresc vanzarile de servicii sau produse, daca n-am avea nici cea mai mica spaima ca am putea fi refuzati? N-ar merge mult mai usor?

In psihologia vanzarii, problema numarul unu ramane spaima de a fi refuzati, deci teama de esec e cea care ne incurca socotelile.

Despre felul in care trebuie sa aiba loc metamorfoza, adica sa poti „Vinde fara sa para ca vinzi”, deci scapa de teama de esec in vanzari, am realizat un curs de vanzari neconventionale testat pe mai bine de 60 de persoane, care contine cel putin 30 de metode de a vinde orice, fara sa mai para asta o mare corvoada.

De aceea merita sa vezi ce-i cu acest curs neconventional de vanzari si sa-ti rezervi un loc pana pe 5 decembrie.

METAMORPHOSIS - Phillip Glass

Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site