Optimum communication

Cu cat dai morcovu, de marketing


luni, 24 septembrie 2012

Cu cat dai morcovu’, de marketing?

Viziunea nu poate avea pret fix
Sau cum poti aborda o agentie de branding si strategie de marketing, ca sa ai succes...

De cel putin 5 ori pe saptamana primim cate o cerere de oferta, care ne bucura si ne ingrijoreaza in acelasi timp, deoarece suna cam asa:

„Va rugam sa ne spuneti cat costa o strategie integrata de marketing, o creatie de site web si un branding? Daca ne-ati putea oferi preturile astazi ar fi excelent.

Va multumim,
Semnat dir sau asistent manager... ”

Pana aici n-ar fi nimic iesit din comun si, realmente sunt suficiente asa-zise agentii de branding sau consultanti in branding si strategie de marketing, care s-ar repezi sa dea un raspuns ca la taraba, pe modelul – La noi morcovu’ este cel mai ieftin...

Intrebarea mea vine insa dintr-o alta perspectiva: Oare cei care adreseaza asemenea intrebari nu inteleg ca niciodata specialistii in comunicare integrata si branding nu vor avea cum sa oferteze un pret pentru ceva ce nu au?

Da, am spus bine, nu poti oferi niciodata cel mai bun pret pentru consultanta in comunicare sau pentru servicii de creatie publicitara, cand nu stii de unde pleaca si unde vrea clientul sa ajunga.

De unde pleaca, iti poti da seama dupa intrebare, dar unde vrea sa ajunga este intotdeauna o provocare maxima sa-ti imaginezi...

Nenorocirea face ca aceasta ciorba de intelesuri, procedee si imitatii folosite in managementul multor afaceri face ca intreaga economie sa para si sa fie chiar, un soi de joc de poker cu multe cacialmale, un soi de „hotii si vardistii”, pentru ca raman mereu si hoti neprinsi sau „v-ati ascunselea dupa degetul aratator”, pentru ca cel mai des se arata cu degetul catre ceilalti pentru neputintele noastre.

Hai sa ne gandim totusi, care sa fie substratul initierii celor mai multe afaceri din Romania, daca peste 60-70% dintre antreprenori nu au sau nu reusim noi sa observam ca ar avea, catusi de putina coerenta? Ce sa mai aducem vorba si despre personalitate?

Ce pot sa spun ca am observat, lucrand cu peste 700 de firme, este ca cei care au pastrat coerenta unei idei de afaceri, fara a schimba brusc strategia, doar de frica strategiilor concurentei, au avut cel mai mult de castigat.

Asadar, iata 10 metode de a te asigura ca ai ajuns la cei mai buni specialisti in marketing si comunicare:

1. Vezi care dintre ei are cel mai complex brief, dupa care iti adreseaza intrebarile si-ti radiografiaza afacerea sau ideea;

2. Vezi care dintre ei a lucrat si cu clienti de talia ta;

3. Vezi care dintre consultantii in comunicare integrata se apleaca mai mult asupra problemelor tale si are in realitate o viziune a intregului;

4. Vezi care dintre ei au realizat cu bugete mici ceea ce altii au facut cu bugete mari;

5. Vezi care dintre ei au lucrat multidisciplinar (branding, advertising, media, PR, vanzari directe, BTL, online marketing), pentru ca la un moment dat vei avea nevoie de toate astea la superlativ;

6. Vezi care dintre ei folosesc cel mai des cele mai bune metode de evaluare a comunicarii si a rezultatelor in general. Si vezi care fixeaza indicatori de performanta;

7. Vezi care dintre ei fac cea mai buna analiza a competitiei, pentru ca nimenu nu este in afara competitiei;

8. Vezi care dintre ei sunt campioni pe google, fara a avea si acoperire in rezultate de marketing, pentru a-i evita. Nu cred ca te intereseaza cei care se pricep doar la online;

9. Vezi care dintre ei sunt extrem de pragmatici in rapoartele dupa intalnire;

10. Vezi care dintre ei au clienti care si-au dublat afacerile si si-au lasat mai multe afaceri pe mana lor.

Henry Ford spunea: Nu-ti poti construi o reputatie pe ceea ce ai de gand sa faci.

...si-atunci nu e mai bine sa spui asa: Mai specialistilor in comunicare integrata, ce puteti sa-mi faceti de banii astia si in cat timp imi recuperez investitia?

O zi optima iti doresc,
Adrian Stavriu


Etichete: comunicarea integrata de marketing , consultanta in comunicare de marketing , branding , consultanta in media , consultanta in vanzari , consultanta PR , Creatie de eveniment , creatie de reclame , Creativitate in marketing , firme de creatie , firme de training , Marketing creativ , marketingul produselor , marketingul serviciilor , specialisti in comunicare de marketing , specialisti in marketing online , specialisti in relatii publice , specialisti in pr , strategii de comunicare , strategii de marketing
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site