Optimum communication

Esti sigur ca a vorbi inseamna si a comunica


vineri, 28 iunie 2013

Articol FATAList despre marketingul prin continut.

Traim vremuri in care descoperim ca, pe zi ce trece, “vorbele costa”, adica “vorbele are valoare” si nu doar cantecele, cum “eream” obisnuiti, asadar haideti sa dam din gura, ca “se merita”, cum s-ar zice :)...

Din 2011, de cand s-au tot facut studii serioase pe tema “vorbele incotro” si s-a descoperit ca firmele medii si mari din occident isi concentreaza politicile de marketing in proportie de 82% pe marketing prin continut, incepem si noi sa ne punem semne de intrebare, daca vorbim sau nu vorbim, cum vorbim, ce vorbim, cat vorbim si, mai ales cui vorbim cand vorbim.

Bine-bine coane Fanica, dar nu riscam sa vorbim si sa ni se “usuce gura” de pomana? Ei, ca sa nu riscam sa ni se usuce gura, Google ne-a “revergorat” sloganu’ ala cu banu’ la CEC: “azi in site un cuvant depui, maine el va face pui”, asadar, cum nici bani, nici lei, nici paralei nu mai avem, ca i-am dat pe credite si apoi pe dobanzi cu buletinu’, ne-au mai ramas vorbele si de ce sa ni se usuce gura, cand, mai bine, ni se usuca cerneala...

Aaa, pardon, nici macar cerneala nu se mai usuca, ci se usuca tastatura, cel mai probabil.

Acum vine intrebarea: Esti sigur ca a vorbi inseamna si a comunica? Pentru ca incepem sa visam si noi la cate o afacere, sau ne angajam intr-o companie si simtim nevoia sa comunicam cateva lucruri sau ni se da o tema ca atare, de genu’: Fa si tu reclama la treaba asta, ca sa-ti iei salariu pa luna asta! Pa Luna cealalta, probabil ca nu mai ajungi, ca acolo e totul deja in imponderabilitate :)...

Primul impuls este sa vorbim despre ceea ce avem sau credem ca avem, apoi vedem ca nimic nu se misca inspre noi. Si incepem sa ne punem intrebari de genul: Bai, or fi inteles astia ce “vindem” noi?

Si parca iti si vine asa o pornire sa le vorbesti si prin semne si sa-i inghiontesti nitel pe la coaste pe “fraierii”, care nu “intelege” ce chestii “misto” ai tu de vanzare.

Dupa gaura din buget, e limpede ca, ori nu ai tu ceva bun de “vanzare”, ori ca a vorbi nu inseamna a comunica.

Eeei, atunci descoperim confuzia si ajungem la vorba lui Benjamin Franklin:

“Spune-mi si voi uita,
Arata-mi si s-ar putea sa tin minte,
Implica-ma si sigur voi intelege.”

Din studii reiese ca sunt destule companii sau persoane, care au prins “shpilu” si ii fac si pe altii sa vorbeasca despre ce au ei bun, facand astfel sa se ingroase si conturile din banca destul de mult.

Si iata ca in felul acesta a vorbi se poate insoti cu a asculta si a interpreta si de aici se poate naste si marketingul rumorii, nu doar marketingul prin continut sau de continut.

Cine stapaneste marketingul rumorii, poate sa aiba conturi groase si s-a dovedit acest lucru. Dar asta se intelege ca s-a inventat de multe ori si ca o nevoie.

De aceea se zice ca: Mai bine sa gandesti mai mult decat copetitorii tai, decat sa cheltuiesti mai mult ca ei.

Asta inseamna ca, intr-o lume atat de complicata, tot simplitatea invinge si, de aceea, merita sa ne aducem aminte de invataturile lui Arhimede, care arata ca ne putem folosi doar de “puncte de sprijin” bine alese si parghii in marketing, vanzari si comunicare, astfel incat sa obtinem rezultate extraordinare, fara a fi nevoie sa facem lucruri “mai extraordinare”, decat a gandi.

Tu practici asa ceva? Ai inceput sa aplici parghiile in marketing pentru afacerea ta sau brandul tau personal? Daca nu, aboneaza-te la newsletter si s-ar putea sa-mi fii recunoscator(toare) pentru ce vei afla.

Gasesti aici si un articol cu argumente despre parghii in comunicare si marketing, cred eu, interesant.


Etichete: marketing prin continut , creatie de continut , Creativitate in marketing , marketingul rumorii , strategii de continut , publicitate neconventionala , specialisti in marketing , strategii de marketing , comunicarea integrata de marketing , consultanta in comunicare de marketing , consultanta in vanzari
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
Nu au fost trimise comentarii.
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site