Optimum communication

A II-a venire a marketingului


luni, 19 martie 2012

Este incredibil cum in 16 ani de experienta in comunicare integrata de marketing, aproape fiecare vector care o compune s-a redefinit cam de 3 ori. Dar acest lucru nu poate fi de mirare, tocmai pentru ca principiile marketingului se redefinesc cu aproape aceeasi cadenta. Prin urmare trebuie sa existe si o a II-a venire a PR-ului, a II-a venire a responsabilitatii sociale, a II-a venire a advertising-ului s.a.m.d.

Daca ma-ntrebi acum, de unde apar toate aceste reinventari si nevoia de brand etic, rapsunsul care-mi vine cel mai rapid in minte este ca ponderea comportamentului brandului, atarna coplesitor in influentarea deciziei de cumparare.

Din diagrama cu cei 4 vectori a lui Wally Olins, prin care ideea specifica se poate dezvolta, reiese absolut limpede, ca cele mai multe grade de libertate pentru a ne convinge prospectii, ni le ofera tot comportamentul brand-ului si foarte putin ceilalti trei.

Comportamentul brand-ului presupune, de pilda, o responsabilitate sociala asumata si nu doar o promisiune, pe cand stim foarte bine ca produsele si serviciile seamana mult intre ele, mediul in care se desfasoara activitatea e cam acelasi, cu mici diferente si comunicarea, de asemeni, se confunda foarte usor intre 2 sau mai multe branduri concurente.

E firesc, in consecinta, sa se caute tot mai multe strategii de responsabilitate sociala, tocmai pentru ca exercitiul asumarii si practica respectarii devin parte din jocul convingerii clientilor asupra seriozitatii fiecarei companii din spatele brandurilor. Acest exercitiu poate fi vazut ca si un DEMO, care suna cam asa:
- Uite, potentialule client, am promis ca fac asta? Am facut.
- Uite, potentialule client, am promis ca fac si asta? Am facut, nu-i asa?
- Eeei, atunci, daca am promis de mai multe ori ca fac ceva si am facut, asta nu inseamna ca sunt o companie care se tine de cuvant?

Cam asa suna de multe ori “jocul de imprietenire” cu clientul, din perspectiva strategiilor de responsabilitate sociala.

A II-a venire a marketingului se prefigureaza a fi ceva aproape “apocaliptic” tocmai pentru ca, oricat am rezista noi, PR-ul devine marketing, tocmai pentru ca s-a aflat ca este cel mai “ieftin”. Socializarea devine marketing (Facebook, Twitter, Linkedin, G+ s.a.m.d.) interesul total in cautari se transforma in marketing (SEM).

Pe de alta parte, nu degeaba studiile Hive Fire, Inc, B2B Marketing Trends, din 2011 arata ca, marketingul prin continut / content marketing, sta detasat in topul preferintelor companiilor (82%) dintre strategiile folosite in programele de marketing, iar scopul principal urmarit de aceste programe, este sa creeze angajamente pe termen lung.

Alegand sa folosesti specialisti in responsabilitate sociala / CSR, chiar si atunci cand nu ai fonduri si te limitezi la marketing prin continut, ai toate sansele sa te inscrii rapid in topul “audientelor”, mai ales daca si ajungi sa crezi cu adevarat in influenta responsabilitatii sociale corporative.


Content marketing strategy chart

Cursul de responsabilitate sociala numit: Arta si Strategia responsabilitatii sociale corporative / CSR instruieste oameni care pregatesc un brand etic, cred in schimbare si vor sa puna umarul la trezirea si transformarea societatii in ceva cu mult mai putin apocaliptic decat se profileaza la orizont prin marketizarea totala a societatii.

Un motto care-mi place foarte mult este de la Warren Buffett: “Pret este ceea ce platesti si valoare este ceea ce primesti...” Iar cand pretul este prea mare comparativ cu valoarea, totul devine meschin si lipsit de sens,  deregland anumite balante si, implicit, societatea.

Daca noi, sa zicem, cei constienti de importanta modelelor si de faptul ca schimbarea din ceilalti trebuie sa inceapa cu noi, ajungem sa creem branduri etice si standarde de responsabilitate sociala, categoric si ceilalti se vor alinia.

Iti multumesc pentru vizita si pentru timpul acordat ideilor mele.

Adrian Stavriu
Trainer Of Trainers

NOTA:
Articol interesant de citit despre The BIG PICTURE

Cursuri gratuite pentru participantii eligibili gasesti aici


Formular de contact



Etichete: strategii de marketing , strategii de brand , strategii de comunicare , campanii SEM , consultanta PR , cursuri de pr , strategii de continut , comunicarea integrata de marketing , cursuri gratuite
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
Nu au fost trimise comentarii.
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site