Optimum communication

Branding si strategie de marca


Cand te afli printre firmele de branding sau agentiile de branding active, daca ai realizat peste 60 de strategii de brand si, mai ales, le-ai vazut la lucru, asa cum vei vedea in exemplele de mai jos, practic poti spune ce asteptari vor avea clientii tai in urmatorii 2-3 ani, daca vor respecta “prescriptiile” predate odata cu design-ul logo-ului.

Un branding si o strategie de marca Optimum se bazeaza in primul rand pe capitalul de brand bine construit in contextul unei comunicari de marketing eficient si strategic programate.

Solicitand unor firme de branding specializate o analiza a competitiei pentru a avea un audit de brand profesional, practic vei intelege de ce trebuie sa faci un rebranding, daca ai deja unul, care nu a dat rezultate sau cum trebuie facuta pozitionarea brandului tau nou, inainte de a pierde bani si timp inutil in asteptarea unei minuni de la un branding ieftin.

Hai sa facem niste analize de brand si strategii de marca unor insecte:

Daca studiem brandul strategic al paianjenului unul dintre specialistii in branding si pozitionare ai necuvantatoarelor, in comparatie cu brandul lucrativ al bondarului, vom vedea ca saracutul bondar parcurge si 80-90 de kilometri ca sa se hraneasca polenizand o anume floare si zboara de la una la alta de se plictiseste, pe cand paianjenul ce face? Face o pozitionare de “piata" de exceptie si nu se aseaza oriunde, ci isi "plaseaza" “pravalia" exact in zona cu vad, apoi construieste strategic plasa si doar asteapta cumintel. Strategia de brand si pozitionare a paianjenului ne arata ca lui nu-i trebuie mai mult decat putintica rabdare, nu-i asa? Nu vezi bagaje, pregatiri pentru intalnire, nu haine calcate si geamantane, iar camara lui mereu e plina ...

Alegand un branding ieftin, noi credem ca asta aduce cu alergatura disperata a bondarului. Daca ti s-a facut o pozitionare strategica de marca, practic investitiile in brand vor fi ca si depozitele la banca. Iar urmatoarele investitii in reclama se vor intoarce inzecit, pentru ca vor adauga credibilitate si memorabilitate la constructia capitalului de brand pe o spirala a comunicarii bine conturata, ca si plasa de paianjen.

Daca obtii o creatie de brand strategica, nici concurenta nu va mai incerca sa se strecoare cu mesaje asemanatoare, dupa “plasa" asezata de tine, pentru ca va simti forta comunicarii si nu va risca penibilul asteptand sa mai “scape" ceva si pe la ei.

Parintii branding-ului spun, de pilda, ca, din 2 marci care fac acelasi lucru, in aceeasi piata, cea care o spune prima bine, este cea care a castigat. Asta nu inseamna ca o poti face oricum. Iar aici intervin metodele de publicitate neconvetionala din arsenalul celor care stiu sa transforme orice mesaj banal intr-o comunicare de marketing strategica si inedita.

Credem ca prima responsabilitate a unei firme de branding este sa explice clientilor, ca un brand are valoare, numai daca este privit si bine primit prin ochii publicului tinta vizat.

Felul in care reusim sa explicam clientilor nespecialisti in comunicare, cat de important este sa obtii strategii inovative de brand, dar si cum se face urmarirea si dezvoltarea comunicarii in spirala, credem ca face diferenta intre noi si alte agentii de branding.

Esecul unei constructii de brand, ca si al strategiei de marca ce deriva din aceasta, va poate costa chiar visul. Ca bondarul care alearga pana se epuizeaza, fara rezultate palpabile.

Intr-o economia in permanenta reasezare, vor ramane in picioare doar acele companii care au inteles si au investit eficient in imagine, pastrand o vizibilitate si notorietate mai buna decat a celorlalti. Orice retusuri, adaugiri si inconsecvente, nu fac altceva decat sa va erodeze credibilitatea sau vor crea confuzii.

Fara increderea totala cu care ne-au investit multi dintre clientii de pana acum, categoric nu am fi reusit sa demonstram functionarea atator strategii de brand. Daca ei nu vad ca te implici si iubesti la nebunie ceea ce faci, n-ar mai exista specialisti in branding. Putine companii inteleg ca avem acelasi interes, ca ei sa creasca si ca nu ne permitem un esec. Cati pacienti vor merge oare la chirurgul care are mai multe operatii ratate decat reusite?

Regula numarul 1 este sa ii lasam pe clienti sa aprecieze daca suntem sau nu experti in branding. Satisfactia de a vedea cum numai dintr-un branding strategic si o comunicare de marketing facute profesional clientii isi dubleaza sau tripleaza cifra de afaceri si deseori numarul de angajati, ne face sa continuam si sa speram in educarea pietei fata de necesitatea tratarii branding-ului ca pe o investitie lafel de necesara ca si planul de afaceri si training-urile in comunicare si PR.


* NOTA:

este de la sine stiut ca printre strategiile de crestere a afacerii nu sunt suficiente repozitionarea strategiilor de brand, daca nu exista un management de brand predat la cheie simultan cu grija enorma in a nu insela asteptarile clientilor.

De aceea punem mare pret mai intai pe respectarea promisiunilor si apoi pe manuale de indentitate bine facute si pe aducerea acestora la viata prin consultanta de brand oferita la pachetele de identitate livrate clientilor. Prin urmare va invitam sa analizam impreuna studii de caz fata de companiile care au inteles perfect acest lucru.

Alte servicii publicitare care va ajuta la implementarea branding-ului sunt:

Consultanta publicitate si comunicare de marketing
Design si grafica publicitara
Naming si identitate verbala
Design de ambalaje, design etichete si tiparituri
PR si organizare de evenimente
Web design
Publicitate neconventionala
Training-uri de PR
Cursuri de comunicare de marketing
Cursuri de vanzari

s.a.m.d

Etichete: agentii de branding , brand etic , consultanta branding , design logo , firme de training , pozitionarea de marketing
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site