Consultanta in conservarea afacerilor
Pentru antreprenorii pesimisti, care nu pricep ca, de fapt, orice criza poate fi transformata in avantaj, sigur ca va fi nevoie de consultanta in conservarea afacerilor, insa prin conservarea afacerilor noi nu intelegem inchiderea temporara a firmei ci, cel mult conservarea avantajelor pe care le-ai avut pana la acest moment, intr-un context concurential tot mai agresiv.
De aici decurg cel putin 5 posibilitati din perspectiva strategiei comunicarii integrate de marketing pe care le folosim cel mai des sub forma unei retete de succes aplicabila oricarei idei de afaceri:
1. preocupa-te de cresterea notorietatii si, daca ai obtinut o crestere a cotei de atentie, automat ti-ai creat o potentiala crestere a cotei de piata sau o mentinere a ei, daca tendinta e de scadere. David Lange spunea: "Nimeni nu-ti poate spune bun venit, fara sa stie ceva despre existenta ta";
2. preocupa-te de integrarea de parghii de tipul marketingul rumorii si gestioneaza cu grija acest lucru, pentru a nu se intoarce impotriva ta. Astfel vei avea rezultate mari cu eforturi mici;
3. preocupa-te de automatizarea comunicarii si de crearea de angajamente cu publicul tau tinta;
4. preocupa-te de reinventarea veleitatilor pe care le-ar avea atat produsele, cat si serviciile tale, in concordanta cu redefinirea marketingului la fiecare 5 ani.
5. concentreaza-te pe ceea ce ti-a scapat la inceput, cand ti-ai construit branding-ul si invata de la cei care au lucrat si creat branduri senzoriale. Acest lucru iti va aduce avantaje nebanuite, daca stii sa le implementezi.
Ca o concluzie, printr-o subsumare a actiunilor de mai sus intr-un context strategic, ne putem mentine cota de piata si, alagand cei mai buni consultanti in cresterea afacerilor, capatam astfel curajul sa visam la mai mult decat conservarea afacerii.
Iar inainte de a trece "la atac", considerand ca stii ceea ce inseamna forta comunicarii si n-ai nevoie de consultanta, gandeste-te cat te costa sa ignori acest lucru si cati milionari potentiali exista, comparativ cu cei care au acumulat o asemenea prosperitate.
Abigail Van Buren spunea: "Daca ne-am putea vinde toate experientele cu cat ne-au costat, noi toti ar trebui sa fim milionari”
Prin urmare, reinventarea afacerii este "taxa" pe care trebuie s-o platim pentru asigurarea linistii noastre si aici nu facem referire la reinventare de dragul reinventarii, ci pur si simplu ca o masura anticipativa si absolut normala de a te acorda cu reinvemtarea marketingului si a mijloacelor cu care el opereaza si datorita carora ajunge sa se redefineasca la aproximativ fiecare 5 ani.
Sunt clienti carora le-am implementat asemenea retete si parghii de crestere si, de abia dupa aceea, au realizat cat ar fi crescut in perioadele in care credeau ca le-a mers bine, daca ar fi folosit asa ceva.