Optimum communication

Consultanta in marketing pe intelesul nou

Consultanta in marketing te ajuta sa castigi exact cat ti-ai dorit din visul pe care-l ai, doar daca transforma vanzarea in cumparare. Iar asta inseamna ca trebuie mai intai sa resetezi tot ce stiai despre marketingul produselor si serviciilor pe stil vechi.

GOOGLE A DAT, GOOGLE A LUAT, GOOGLE FIE LAUDAT!


CE A DAT GOOGLE?

1. Milioane de posibilitati de a te informa despre un produs sau serviciu, inainte de a-l achizitiona...

Exemplu: in SUA functioneaza o aplicatie de smartphone, care citeste codul de bare al unui produs, sa zicem, al unei perechi de pantofi si apoi iti afiseaza de unde il poti achizitiona la cel mai mic pret. Deci te poti duce sa probezi ceva in magazine si apoi le comanzi pe internet, de unde le iei pe toate la cel mai mic pret. Asta e bine pentru tine, dar pentru magazine, cum o fi?

2. Nu-ti mai trebuie translator, ca sa citesti oferte si informatii pe site-uri in limbi la care n-ai visat vreodata ca vei putea avea acces...

3. Posibilitatea ca o persoana neinsemnata si nerecunoscuta de nimeni sau un artist neluat in seama, sa lanseze un produs inovator sau sa ajunga in topul preferintelor si sa vanda de milioane de dolari in doar cativa ani;

4. Posibilitatea sa cumperi in rate aproape orice, pentru ca gasesti surse de finantare cu mare usurinta, chiar si pentru achizitii scumpe;

5. Posibilitatea de a deveni cautat si cautabil, daca stim cum sa facem asta foarte bine. Si cu un dram de ingeniozitate, dupa ce am inteles regula, putem sa devenim campioni pe orice domeniu dorim;

6. Deschidere geografica totala. De aceea se si spune ca Pamantul a devenit plat, pentru ca, daca nu reusim sa vindem la noi in tara, putem sa vindem oriunde in intreaga lume;

7. Acum poti sa-ti monitorizezi mult mai usor concurentii, pentru ca sunt fortati sa „iasa la vedere”, cum s-ar zice...

8. Acum poti sa vinzi audienta pe care o creezi, deci sa „vinzi”, de exemplu pachete turistice, fara ca macar sa ai agentie de turism. Da, un blogger destept, poate castiga si mii sau zeci de mii de EUR pe luna, fara sa aiba grija ca „expira marfa” sau ca se intampla ceva neprevazut...

CE A LUAT GOOGLE?

1. Ne-a luat linistea ca, facem cea mai buna alegere, atunci cand suntem pe cale sa achizitionam ceva, pentru ca nu prea mai reusim sa sortam informatia, dupa criteriile noastre de relevanta, daca nu stapanim asta foarte bine;

2. Ne-a uniformizat atat de tare, incat, daca ne-am cumparat ceva interesant si cineva ne intreaba: „Vai ce chestie simpatica! De unde ti-ai luat-o?”, noi suntem tentati sa spunem: Cauta si tu pe GOOGLE, dupa: „chestie misto, din piele maro”, practic anuland valoarea brand-ului care a creat-o si pe care il uitam foarte usor, pentru ca devine neinteresant si un efort prea mare, ca sa mai tinem minte si brand-ul;

3. Cand pornim o afacere si ne facem un website, vom deveni si noi automat „cineva din multime” sau „una dintre milioanele de posibilitati”, pentru ceilalti;

4. Daca detineam niste secrete sau atuuri, acum trebuie sa oferim cat mai mult spre „pregustare” din acestea, chiar la liber, pe internet, pentru ca altfel, oamenii n-au de unde sa stie, ca tu ai putea fi cea mai buna alegere, daca nu oferi mai multe „dovezi” decat competitia;


GOOGLE FIE LAUDAT!

DA, in aceasta „devalmasie” semiordonata, in care ies in fata, mai ales, cei care respecta factorii de relevanta ai filtrelor Google, este posibil ca cei care ies pe primele locuri in afisari, sa nu fie neaparat si cei mai valorosi din punctul de vedere al clientului. Oamenii deja stiu asta si uneori cauta si pe la paginile 3, 5, 8, etc., pe unii care nu au habar sa se indexeze, pentru a fi gasiti mai usor.

DA, oamenii mai stiu ca, odata cu avansul tehnologic, nici produsele si nici serviciile nu mai pot sa difere foarte mult intre ele, iar din aceasta batalie nu poate sa iasa castigator, decat cel care isi acorda sansa SA ATRAGA ATENTIA CLIENTILOR MAI MULT ASUPRA SA, DAR NU CA PANA ACUM, CU RECLAME EXAGERATE, CI INTR-UN MOD MULT MAI INTELIGENT.

In aceste vremuri, in care oamenii nu mai risca nici macar o investitie mica, fara sa se documenteze, fara sa intrebe pe cineva avizat sau sa caute pe forumuri si sa citeasca prospectele si contractele si pe orizontala si pe verticala, singura sansa este sa-ti schimbi strategiile de marketing din unele PUSH in unele PULL, adica din agresiv in defensiv, facandu-i pe clienti sa te caute.

Ei bine, cea mai valoroasa concluzie, pentru o consultanta in marketing strategic, care sa schimbe povestea, este ca primul lucru pe care marketingul trebuie sa se concentreze este captarea atentiei si apoi realizarea managementului acestui lucru pe o durata cat mai lunga de timp si de la un flux cat mai mare de clienti, astfel incat totul sa se termine cu „HAPPY END”, adica prin transformarea fiecarui cumparator sau a cat mai multor cumparatori in ambasadorii tai.

Asta inseamna, de fapt, SUSTENABILITATE, pentru ca, altfel, singura alternativa ramane sa pompezi la nesfarsit bani in campanii publicitare, asa cum fac in prezent majoritatea concurentilor tai, care se amagesc, ca asa vor prospera, dar, in opinia mea, nu asta este adevarata prosperitate, pentru ca te consuma foarte mult, ba, mai mult decat atat, te forteaza sa exagerezi sau sa minti in privinta calitatilor produselor sau serviciilor tale si la un moment dat, risti chiar sa spui cam aceleasi lucruri, ca si competitorii tai si sa devii caraghios, pentru ca nu poti urmari tot ce se spune pe internet.

DE CE AM SPUS: „GOOGLE FIE LAUDAT!”?

Am spus asta, pentru ca, traind cu totii in acelasi univers „ordonat” dupa criteriile GOOGLE, cel care beneficiaza de consultanta in marketing strategic, in adevaratul sens al cuvantului, se poate folosi de aceasta „devalmasie”, iesind in fata in cu totul alt mod, mult mai SUSTENABIL, astfel incat sa nu fie coplesit de lupta asta continua, ci sa-si puna afacerea pe pilot automat si sa ajunga la acei clienti, la care nici nu au visat competitorii tai.

Daca in continuare sustii ca in cazul tau sau in domeniul tau nu se potriveste noul marketing si ca este greu, doar pentru ca ai incercat tot ce se poate incerca, atunci inseamna ca nici Edison, n-ar fi inventat becul si noi am fi stat inca sa citim la lumina lampii sau lumanarii...

Edison zice:
„Cei mai multi oameni rateaza oportunitatea, pentru ca umbla imbracata in salopete si arata ca munca.”

Iar W.E. Deming spune ca:
“MARILE PROBLEME sunt acolo unde oamenii nu realizeaza, mai intai, ca ar avea vreuna.”


Asadar, daca-ti place cum gandesc, te astept si pe tine in Problem Solving ACADEMY, locul de unde poti afla metode testate de creativitate in marketing si vanzari. Accesul si informatiile sunt gratuite.

Putem discuta si pe aceasta platforma despre problemele din spatele problemelor, dar dupa ce parcurgi cele 3 metode pe care le-am descris in cadoul urmator.

CU CE TE CONFRUNTI?


Etichete: consultanta in vanzari , consultanta in marketing , vanzarea consultativa
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site