Consultanta privind imaginea firmei
Confuzia cea mai frecventa pe care o constatam cand ni se solicita consultanta privind imaginea firmei, este ca aproximativ 80% dintre antreprenorii din Romania inteleg prin imagine doar logoul si cele cateva materiale de prezentare clasice, poate si cel mult un site de prezentare.
Aceasta confuzie credem ca sta la baza carentelor de comportament pe care le observam pur si simplu la cele mai multe companii si, mai ales la cele care vand servicii.
Atata vreme cat ne vom ascunde in spatele "imaginii" firmei, fara a ne evidentia prin atitudine si comportament, afacerea noastra isi asuma iminenta unui faliment.
Un vechi proverb evreiesc spune cam asa: Nu-ti deschide pravalie, daca nu stii sa zambesti.
Ori, am putea traduce asta foarte simplu, mai precis, daca acest zambet nu-ti este in fire si o faci mereu cu efort, aceasta se vede "din elicopter" si nu-ti vei face multi prieteni sinceri si clienti fideli.
Nici nu trebuie sa fii dintre cei mai mari specialisti in marketing, ca sa descoperi ca evolutia si redefinirea marketingului la fiecare cinci ani, pe acelasi fond de transformare, a schimbat automat si USP-ul in ESP, apoi in OSP, in BSP si cel mai nou un MSP si HSP.
USP = Unique Selling Proposition
ESP = Emotional Selling Proposition
OSP = Organisational Selling Proposition
BSP = Brand Selling Proposition
MSP = ME Selling Proposition
HSP = Holistic Selling Proposition
Nu credem ca vom ajunge vreodata sa ne incurajam clientii sa-si transforme brandul intr-o religie sau zeitate, de tipul HSP, adica "holistico-religios" , la care sa se inchine clientii lor sau sa-si tatueze la vedere logo-ul companiei.
Si nici nu credem ca oamenii normali de afaceri isi doresc branduri chiar atat de sofisticate, care sa patrunda atat de subliminal si paranoic in mintea tuturor.
Noi credem mult in momentul ME SELLING PROPOSITION al evolutiei marketingului creativ, respectiv acela in care intervin acele strategii de marketingul rumorii, care sa-i faca pe cei mai multi dintre clienti ambasadorii tai.
Ori ca acest lucru sa fie posibil, trebuie ca, mai intai, sa ne pese de clientii nostri. Iar daca vrem ca ei sa simta acest lucru, trebuie, in primul rand sa ne apropiem suficient de mult de ei, atata cat sa ne poata observa.
AI COTA DE ATENTIE? <=> VEI AVEA SI COTA DE PIATA
..si putem astfel presupune ca, daca esti mai responsabil, poti deveni si mai vizibil, pur si simplu prin comportament si implicare in proiectele de responsabilitate sociala, care ti se potrivesc.
Cati pasi crezi ca mai sunt pana la obtinerea unei cote de piata decente, cand deja tu esti foarte cunoscut si credibil, implicandu-te in actiuni in interesul comunitatii din care faci parte?
Responsabilitatea sociala si marketingul rumorii, discutie la Gorj TV, emisiunea Dialogurile Cetatii
Toti cei care au deprins gustul pentru a vinde fara sa para ca vinzi, s-au trezit deodata cu foarte multi prieteni, care au intrat intai ca parteneri in proiectele lor, iar apoi le-au devenit mult mai usor clienti.