Optimum communication
Optimum Communication

Cum se relanseaza un post de radio?

RE_lansare radio sau numai radio on-line?

Studiu de caz asupra organizarii evenimentului de relansare si rebranding al Radio Targu Jiu.

In cei 14 ani de lucru si colaborari cu mai toate radiourile din Romania, dintre care 8 la conducerea companiei romano-engleze Media Services ca director al agentiei specializate in publicitate radio cu acelsi nume, am preluat stafeta si am continuat o serie de inovatii in materie de miscare si promovare radio in Romania, atat cu radiourile independente, cat si cu retelele de radio multinationale patrunse in tara noastra.

Publicitatea radio sau mai bine spus aportul pe care il poate aduce radioul la o comunicare de marketing facuta dupa strategii de promovare bine definite s-a schimbat mult in ultimii 15 ani. Intai au aparut emisiunile neconventionale sponsorizate si cat mai interactive sau legate de topuri muzicale, cum este Romanian Top 100. Apoi caravanele radio sponsorizate, concursurile interactive in direct cu premii substantiale, pilulele radio sponsorizate s.a.m.d.

Fiecare dintre aceste tactici de promovare radio au facut si mai fac inca sarea si piperul promovarii pe radio ca vehicul media.

Ceea ce lipsea insa radioului in aceasta lupta inegala cu publicitatea on-line, mai ales daca vorbim despre radiouri locale neauditate constant, era posibilitatea de a demonstra clar audienta.

"Atacul" new media asupra tuturor mijloacelor de promovare conventionale gen TV, presa si radio este coplesitor, cu atat mai mult cu cat campaniile de promovare on-line pot fi monitorizate cu mare acuratete si exprimarea mesajelor publicitare permite atat sunet, text, imagine, cat si o mare interactivitate.

Pana cand nu vor aparea pe scara larga dispozitive [device-uri] multimedia si la volan sau practicabile in orice conditii, dar mai ales cu mainile libere, publicitatea radio va mai exista pe stilul vechi.

Insa radiourile care s-au "trezit", au si trecut la actiune salvandu-si publicul tanar, care prezent mereu in fata computerului, cu un singur click poate evada in neant, unde va gasi aproape orice piesa si-si va putea inclusiv configura un play-list dupa gustul sau.

Iata care sunt in opinia mea lipsurile pe care le au radiourile independente romanesti:

1. viziunea asupra nevoii de diferentiere, atat intre radiouri, cat si fata de celelalte vehicule media indirect concurente;

2. viziunea asupra abordarii clientilor;

3. viziunea asupra trendurilor in marketing;

4. viziunea asupra clusterelor

5. viziune asupra responsabilitatii sociale [CSR]

6. viziunea asupra marketingului de nisa

vom continua in curand

Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site