Optimum communication

Identitate audio

Identitatea audio, identitatea acustica, sound branding sau audio branding..., am eu treaba cu asa ceva?

Exact cum spuneam in articolele anterioare de pe "blogodeala" despre ultimele trenduri in branding si marketing, brandurile senzoriale sunt pentru unii, de fapt, o redescoperire a apei fierte, iar pentru altii cel mai bine pastrat secret, pentru ca acesta le-a adus de multa vreme un profit considerabil.

Mereu ma intrebam de ce exista asa un decalaj intre cei care au inteles cat de mult te poate ajuta designul de sunet si audio branding-ul in strategiile de diferentiere fata de competitori si "intrarea" pe sub pielea potentialilor clienti si aceia care isi cauta o identitate audio doar pentru telefonul mobil, ignorand ca in viata au luat milioane de decizii influentati subliminal de sunete.

Lasand la o parte orice neintelegere, as vrea sa fii sincer/a si sa recunosti de cate ori ti s-a intamplat sa ai flash-back-uri de memorie, cand, de pilda, rington-ul telefonului cuiva ti-a rasunat ca un clopotel in minte sau o melodie mai tare din masina cuiva, te-a facut sa uiti pentru cateva secunde in ce directie mergi sau pentru ce mergi in acea directie, ca imediat sa pui mana pe telefon si sa suni pe cineva drag de care te-a legat acea emotie sonora.

Cum sa ignori aceste lucruri care si pe tine te influenteaza atat de mult, fara sa le folosesti in atragerea, pastrarea sau impresionarea potentialilor clienti?

Stiai ca au fost ani de procese intre Harley Davidson si Honda, acuzand pe cei din urma ca incearca sa le imite identitatea audio a motocicletelor lor celebre?

Stiai ca Chrysler a infiintat in secret un departament intreg pentru a studia un sunet special si catifelat, pe care sa-l scoata portierele masinilor si, mai ales, limuzinelor lor la inchidere?

Sau esti cu spatele si, auzind la televizor ragetul specific al leului Metro Goldwyn Meyer, deja stii ca trebuie sa te intorci pentru ca incepe un film produs sau distribuit de MGM.

Cineva deschide laptopul si auzi sunetul specific "Intel Inside", care te anunta ca acolo se afla un procesor INTEL, iar tu deja stii in ce categorie sa-l incadrezi.

Audio brandingul poate incepe chiar si cu realizarea unor imnuri ale companiilor. Mai ales daca aveti agentii de turism, cum sa nu va puneti la plecarea autocarelor de la destinatie, imnuri personalizate sau sa dati cadou un stick personalizat sau CD pe care sa se afle un imn personalizat si, eventual o carte de calatorie personalizata, ceva umoristic si energizant de tip e-book personalizat inedit.

Asta face, pana la urma, diferenta fata de ceilalti, mai ales daca este gandit strategic, ca sa creeze conversii. Iar daca nu vrei sa pui, din greseala, "caruta inaintea cailor", totul trebuie gandit rotund si, inainte de toate, cu responsabilitate.

Ma gandesc ce s-ar face echipele de fotbal fara imnuri?

Cu cantece sau mai corect spus, melodii publicitare pentru reclame, cu un alt audio branding pe robotul telefonic al firmei, cu melodii personalizate pentru diverse ocazii, cu putin marketing prin mirosuri, deja incepi sa descoperi ca brandul tau devine rotund si ca 2 + 2 = 5 sau, oricum, mai mult de 4, cat credeai ca face pana acum...Smile

Noi am creat asemenea strategii pentru Radio Tg Jiu si pentru Ziarul POLEMIKA, dar pentru a discuta despre asta, te asteptam la o cafea...



Etichete: Identitatea audio , sound branding , branduri senzoriale , melodii publicitare , marketing prin mirosuri
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site