Integrator si CREATOR de evenimente, business-ul zilei
miercuri, 25 ianuarie 2012
A comunica nu este o mare filosofie, insa comunicarea eficienta si castigarea adeptilor pentru ideile tale, care sa te urmeze la nevoie, este pana la urma o arta.
Nu degeaba s-au transformat in Motto spusele lui Richard Bach: Invata ceea ce stie MAGICIANUL si nu ti se va mai parea magie...
Acelasi lucru discutam cu multi dintre participantii la cursuri de creativitate in organizarea de evenimente, carora le-am adresat constant intrebarea: Cum s-ar putea face din idei de eveniment bune, unele foarte bune?
Iar raspunsul fiecaruia a nascut o multime de polemici, dar si cel putin tot atatea idei de evenimente si ipoteze noi.
Problema pragmatismului in comunicarea integrata de marketing este de fapt sursa care ar trebui sa genereze idei de evenimente, dar sa creeze si instrumentele, care sa le filtreze in acelasi timp.
Este in firea lucrurilor ca, participand la evenimente memorabile sa-ti doresti ca si tu candva sa creezi o arhitectura de eveniment de asemenea proportii, sau cel putin sa creezi un eveniment particular prin care prietenii sau apropiatii tai sa fie incantati.
Ce poate fi mai minunat decat sa traiesti numai din sarbatori si evenimente inedite, sa cunosti mereu alti oameni, sa relationezi, sa-ti faci prieteni, sa fii mereu inconjurat de-o atmosfera fastuoasa?
Intre dorinta de a crea evenimente si aceea de a crea cu ajutorul acestora transformarea mentalitatilor si, implicit, comportamentelor celor din jur, este de fapt acel “BIG GAP” fata de solutiile clasice de evenimente, pe care l-am surmontat cu ajutorul retetei acestui curs.
Creativitate in organizarea de evenimente nu inseamna doar gasirea elementelor de integrat pentru a ne transforma actiunile in evenimente neconventionale, ceea ce observ ca se asteapta cei mai multi cursanti, ci si a coerentei si a celorlalte ingrediente care nu trebuie sa lipseasca din acele strategii de evenimente, care se doresc a fi sclipitoare.
Cei mai buni creatori de evenimente trebuie sa fie buni vanzatori, specialisti in comunicare, cei mai buni regizori, scenografi, specialisti in relatii publice, specialisti in social media sau chiar specialisti in marketing online si, daca s-ar putea si buni oratori s.a.m.d.
Altfel cu totii ne pricepem la fotbal, cum se zice, dar pe teren ne cam dam cu stangul in dreptul, nu-i asa?
Foarte multi s-au mirat, cand le-am spus ca mi s-a intamplat sa lucrez la creatia unei invitatii pentru un eveniment chiar si 3 zile, ca sa aiba un asa mare succes. Sigur ca da, lucrezi oricat e nevoie, pentru ca, daca ai avea un eveniment care ar costa peste 20000 de EUR, unde publicul tinta este foarte pretentios si numarat, cum ai putea sa risti, ca din cei 2-300 de invitati sa-ti vina numai 50 sau 100? Nu ai investit degeaba in pregatirea evenimentului si ai fixat si data? Poti sa mai faci o reluare a unei lansari?
Iata de ce, fiecare element este esential pentru creatorii de evenimente, care doresc sa-si faca din asta un mod de viata sau un succes constant si sa castige suficient pentru a nu-si mai dori sa faca altceva.
Adrian Stavriu
Etichete: agentii de PR , arhitectura de eveniment , comunicarea integrata de marketing , Concept de eveniment , consultanta PR , Creatie de eveniment , cursuri de creativitate , Cursuri de event management , event management , idei de evenimente , programe de training , publicitate neconventionala , specialisti in comunicare , specialisti in relatii publice