Optimum communication

Marketingul schimbarii noastre


vineri, 23 august 2013

Articol despre marketingul schimbarii noastre si influenta pe care o poate avea un asemenea model asupra celor din jur si asupra afacerilor si bunastarii in general.

Exact cum aminteam pe pagina anterioara, citandu-l pe Charles Darwin, care spunea ca: "Niciodata cei mai puternici sau cei mai inteligenti dintr-o specie nu au fost cei care au supravietuit, ci doar cei mai receptivi la schimbare...", a te lasa atras in "jocuri" de viata sau de afaceri, ale caror reguli sunt frecvent schimbate din mers, s-a dovedit, cu varf si indesat, ca este o abordare perdanta si total neproductiva.

Cati dintre noi, chiar si cei care au cele mai profitabile idei de afaceri ale momentului, reusesc sa gestioneze schimbarea care vine puternic dinspre exterior, pentru a putea face minime previziuni asupra afacerii si profitului?

Asadar, cel putin din instinct de conservare, trebuie sa fim sau sa devenim maxim de receptivi la schimbare si, fara a fi neaparat specialisti in vanzari sau in marketing, putem intelege ca, pana la urma jocul este de-a CINE FACE SCHIMBAREA si mai putin de-a altceva.

Daca acceptam ca schimbarea oricum se petrece, atunci nu ne mai ramane decat sa invatam din surfing, ca exista MAREA SANSA sa ne pozitionam inaintea valului si sa folosim asta ca pe o OPORTUNITATE si ca pe un exercitiu absolut uzual. Am vazut in Australia ca, in perioada sezonului de surfing, surferii buni, stiu sa se joace, chiar si cu valurile uriase, nelasandu-se inghitit de ele, ci ajungand bucurosi si satisfacuti la mal.

Faptul ca Louis Pasteur spunea ca: "Schimbarea favorizeaza mintea pregatita" ar trebui sa ne dea suficient de gandit pentru a fi tot timpul pregatiti sa intampinam schimbarea cu strategii ce decurg din marketingul schimbarii noastre si nu din al "lor".

Singura problema ramane testarea si apoi implementarea. Este o chestie de principiu ca orice strategie sa fie mai intai testata, asta pana ajungi specialist in marketing, ca sa ai o rata de eroare cat mai mica a oricarei previziuni.

Vei zice, "Bine-bine, dar cum se va face schimbarea pe care mi-o doresc eu?", pentru ca si eu mi-am pus aceasta intrebare, cand am inteles ca merita sa respect cu sfintenie ceea ce a prezis faimoasa Coco Chanel: "Daca vrei sa fii de neinlocuit, trebuie ca intotdeauna sa fii diferit", ceea ce eu am tradus cu UNIC.

Si, pentru ca acest articol sa-ti fie de folos, pana vei ajunge la unul dintre cursurile sau workshop-urile mele, voi insira cateva detalii de parcurs, ca proces, dupa care imi vei spune daca am avut sau nu dreptate.

Ca sa-l citez si pe Winston Churchill, care a fost si el preocupat de schimbare si succes:
"A imbunatati, inseamna a schimba. Iar a fi perfect, inseamna a schimba des."

Prin urmare:
1. Cauta-ti unicitatea sau invata sa-ti inventezi strategic povestea care ti-a lipsit, pentru ca altfel vei fi usor de uitat si de inlocuit. Si, ATENTIE, UNICITATEA NU INSEAMNA SA NE DEZBINAM CA POPOR sau sa ne pronuntam atat de divergent despre interesle noastre comune!!!

2. Integreaza totul in jurul acestei idei, gandindu-te CUM SE CONSTRUIESTE UNICITATEA. Uneori, in planificarea strategica a afacerii, este suficient sa respecti Principiul ARCA LUI NOE, care te indruma sa gandesti ca si cum ai lua afacerea de la zero, intrebandu-te, daca afacerea actuala s-ar "scufunda", pe care dintre produsele, serviciile sau actiunile vechi le-ai relua si la care ai renunta.

3. Fa cumva sa poti garanta rezultatele acelui lucru si invata cum se formuleaza garantiile, pentru ca de povesti lacrimogene si rasuflate este lumea plina. Tu pe cine ai alege intre doua oferte, pe cel care nu garanteaza nimic sau pe cel care garanteaza macar lucrurile de bun simt?

4. Umanizeaza si responsabilizeaza totul, chiar daca ai doar un magazin virtual, vezi cum se prezinta interpusul tau, adica firma de curierat, pentru ca tu i-ai ales si tu trebuie sa raspunzi pentru ei. Chiar si-n spatele unor "electrocasnice" trebuie sa existe un girant. Singurul om pe care-l vede cumparatorul tau este cel de la firma de livrare. S-au scris biblioteci intregi despre personificarea brandului si e pacat sa ignori asta.

5. Atrage pe rand adepti, fa-i sa interactioneze, dupa modelul tau si creaza trenduri.

6. Invata cum functioneaza marketingul rumorii si fa cumva, ca incepand cu primii adepti sa ti se duca gratuit povestea mai departe. Nu vei mai cheltui un cent pentru reclama sau oricum foarte putin, jucandu-te doar cate putin cu butoanele rumorii.

7. Nu lasa lucrurile la voia intamplarii si vezi din cand in cand cum se transforma povestea dusa de altii mai departe. Stii cum e cu "folclorul" Smile?!

8. ATENTIE!!! NU DESPRE SCHIMBAREA LUCRURILOR BUNE este vorba in acest articol, ci despre SCHIMBAREA PROFUNDA, schimbarea atitudinii si, mai degraba, a obiectului atentiei numit TELEVIZORUL. Televiziunea nu este totuna cu TELE SI VIZIUNEA, PENTRU CA, prin natura functionarii ei, NE DA, DESEORI, CELE MAI PROASTE SABLOANE DE PE PLANETA!!!

Primim PAINE SI CIRC, iar modelele prezentate altereaza referentialele si responsabilitatea sociala a actiunilor noastre.

Obisnuiesc sa spun ca a vinde un produs sau un serviciu si a incasa cat a costat, NU ESTE UN CICLU INCHIS, ci exact invers, adica UN CICLU DESCHIS, asta daca te numesti antreprenor autentic.

Asemenea retete, in care am integrat marketingul schimbarii, au facut ca firme aproape in coma profunda sa se resusciteze si sa devina lideri pe segmentele lor de piata. Iar cand vei gusta asemenea recompense, curajul si increderea ta vor fi molipsitoare.

Regizorul Rob Reiner spunea: "Oricine vorbeste despre vointa de a schimba lucrurile, a ajuta si a repara, dar, finalmente, tot ce poti face este sa te schimbi tu. Pentru ca, daca tu te poti schimba, asta se transforma in efect de unda..."

Emisiunea "Dialogurile cetatii" de la Gorj TV, despre ce aduce nou secolul generozitatii si al responsabilitatii, cum poate functiona marketingul rumorii si impactul actiunilor de responsabilitate sociala asupra afacerilor, cu Adrian Stavriu. Moderator Ovidiu Popescu


NOTA:

Etichete: comunicarea integrata de marketing , consultanta in marketing , consultanta in vanzari , cresterea numarului de clienti , cursuri de creativitate , cursuri de vanzari , firme de training , Idei de afaceri , Marketing creativ , marketingul cauzelor , marketingul rumorii , specialisti in marketing , specialisti in vanzari , strategii de marketing
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
Nu au fost trimise comentarii.
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site