PR online si social media
Nu ati fost specialisti in PR online si totusi ati descoperit ca tot mai multi competitori sunt foarte vizibili in mediul online si au campanii de relatii publice online bine facute.
Dar daca ati afla ca si dumneavostra puteti avea campanii online de PR sau de comunicare de marketing din care ati putea castiga dublu decat pana acum sau mult mai mult decat v-ati fi asteptat?
Din disputa PR traditional vs PR online ies intotdeauna castigatoare campaniile si strategiile de PR online din nenumarate motive:
1. PR-ul online are o viteza de propagare inzecit mai mare;
2. PR-ul online poate fi mult mai usor monitorizat, tocmai pentru ca puteti afla cu precizie cate persoane au citit articolul si care flux de stiri este mai valoros si de exploatat in viitor;
3. PR-ul online are remanenta prin posibilitatea descoperirii informatiilor sau comunicatelor de presa oferite de tine spre publicare pe mult mai multe portaluri, site-uri, bloguri si directoare care l-ar fi putut prelua si populariza ca si sursa. Iar avantajul cel mai mare este ca nu se sterge, ci se arhiveaza undeva, astfel incat sa poata fi gasit si dupa ani;
4. PR-ul online poate fi evaluat mult mai usor ca si impact, daca veti sti sa faceti acest lucru;
5. PR-ul online are impactul mult mai mare deoarece informatiile sunt cautate in mod voit de catre cei interesati cel putin dupa metoda cautarii in motoarele de cautare dupa titluri, cuvinte cheie sau dupa sintagmele de interes;
6. PR-ul online poate fi conexat cu campanii publicitare online sau clasice astfel incat informatiile oferite spre publicare sau comunicatele de presa, daca se refereau la ceva inovativ si nu avea o piata sau o nisa creata pana atunci, ar putea deveni informatii de referinta in argumentul analizei unui trendsetting.
Asadar, cand mai toate ziarele si revistele au si o editie on-line, mai poate fi PR-ul clasic ceea ce a fost candva?
La noi sau la trainingurile de PR pe care le avem constant, intodeauna veti afla ce instrument valoros poate fi PR-ul online si campaniile de social media si cum va vor schimba starea economica in care va aflati, cu o investitie extrem de mica in comparatie cu alte mijloace de comunicare de marketing consacrate.
* NOTA: daca vreti sa vedeti toata comunicarea ca un intreg sau ca sistem, va asteptam pentru studii de caz.. Cateva strategii de relatii publice testate si tacticile de PR aferente nu va vor strica.
Poate nu va place asa mult domeniul acesta si nu veti deveni specialisti in PR, dar macar tehnicile de evaluare a campaniilor de relatii publice/ PR tot trebuie sa vi le insusiti pentru a sti in ce sa investiti mai bine banii.