Optimum communication

Probleme cu marketingul

Ca sa punem degetul pe rana, cum s-ar spune, in cazul celor mai multe probleme cu marketingul, ar trebui sa vedem ce au ele in comun, ce este, de fapt, in spatele lor si, evident, ce s-a pierdut pe parcurs, fata de bunele noastre intentii de a face o afacere sustenabila.


De aceea voi prezenta cateva paradoxuri si la final cateva secrete din experienta mea de specialist in comunicare integrata de marketing, ca sa vedem, daca imi dai dreptate.



PRIMA SI CEA MAI IMPORTANTA STRATEGIE DE MARKETING, la care ar trebui cu totii sa umblam, este RESTAURAREA REFERENTIALULUI

Indiferent ce tip de afacere faci, este absolut previzibil sa ai probleme cu marketingul si, implicit, cu vanzarile, daca nu pornesti de la MODELUL VALORII ASTEPTARILOR, adica acele cateva, aparent simple, criterii, in baza carora clientii sau potentialii clienti, vor face judecata de valoare pentru ceea ce le oferi. Putem sa le numim si beneficii competitive majore, pe stil vechi.

Cei mai multi clienti zambesc si imi spun ca au facut asta si, inclusiv, ANALIZA SWOT, dar cand ii trec prin filtrele speciale, descopar ca 90% dintre antreprenori nu stiu mai nimic despre competitorii lor, despre viata reala a prospectilor, despre noile obiceiuri de cumparare si, mai ales, despre PROBLEMELE LOR CELE MAI ARZATOARE SI MOTIVELE MAJORE, PENTRU CARE ASTEPTARILE CLIENTILOR AU CRESCUT.

Jim Rohn are o vorba:

“Esecul nu este un singur eveniment cataclismic. Nu esuezi peste noapte. Esecul este doar repetarea zilnica a unor erori de judecata.”

Aceste lucruri, aparent neinsemnate, nefacute corect la timpul lor, te pot face, nu doar sa mergi la sigur spre esec, ci sa mergi chiar cu entuziasm intr-o directie gresita.

Prin urmare, cum crezi ca-ti poti face loc intr-o lume a marketingului, care a esuat lamentabil, adica a mintit fara rusine atata timp, fara sa gandesti altfel decat competitorii tai?


Hai sa vedem cateva exemple din ce traim cu totii, zi de zi:

1. Marketingul spune ca e “SUPER OFERTA” si, de fapt, pretul este dublat si redus apoi la jumatate;

2. Marketingul spune sa iei rujul asta, ca, folosindu-l, vei avea parte de cel mai frumos si ravnit partener. Iar fetele dorm si cu el sub perna si Fat Frumos asteapta, de fapt, frumusetea aceea sufleteasca si nu o masca de moment;

3. Marketingul spune sa iei acum, ca platesti la anul;

4. Marketingul spune sa iei mult mai mult decat iti trebuie sau sa schimbi frigiderul, care merge, de fapt, perfect si nu ai motive sa-l schimbi;

5. Marketingul se foloseste de clauze ascunse si scrise cu litere mici, despre care afli doar dupa ce te-ai “ars”; (Druker si Kotler amintesc despre o parte dintre acestea in teoriile lor) 

Pentru toate acestea si pentru mult mai multe decat atat, pe care, chiar tu le-ai trait pe pielea ta, ca si cumparator, potentialul tau client nu mai are cum sa-ti acorde PREZUMTIA DE NEVINOVATIE, decat daca ITI ACORZI CHIAR TU SANSA SA TE FACI:

1. DESCOPERIT,

2. AGREAT (OMUL SA TE INDRAGEASCA), apoi sa capete

3. INCREDERE si apoi sa spuna cu mana pe inima, ca este fericit ca a facut si cea mai buna

4. ALEGERE

 

Aceasta metoda am numit-o METODA D.A.I.A. si o predau la Cursul de Marketing Experiential si, fara ca toti clientii tai sa treaca printr-un asemenea filtru, mereu vei avea fluctuatii, deci probleme cu marketingul si, implicit, cu vanzarile, iar clientii vor cumpara mereu de unde este mai ieftin, chiar daca tu ai lucruri minunate de oferit.


Inca de acum 50 de ani Peter Druker, parintele marketingului modern, spunea:

“Sensul marketingului este ca vazarea sa devina nenecesara”.


Asadar, vanzarea va deveni o consecinta, doar daca, pe intreg parcursul posibilei RELATII CU CLIENTUL, te ingrijesti sa-l apropii atata de mult incat sa devina ambasadorul tau.


Neavand cum sa iti dau prea multe informatii si studii de caz, in asa de putin spatiu, ca sa fiu si mai relevant decat atat, daca ti-a placut cum gandesc, astept sa-mi spui ce anume te preocupa, ca sa vad cum te pot ajuta sa-ti indeplinesti visul de a castiga exact cat crezi tu ca meriti din pasiunea ta si apoi sa impartasesti si tu altora despre secretele succesului tau.


Iar daca te-ai gandit cumva, ca prin reclama sau publicitate iti vei atinge sustenabilitatea, afla ca:
SECRETUL UNEI RECLAME NU MAI STA NICI IN SCRIS SI NICI IN CINE MINTE SAU EXAGEREAZA MAI CU TALENT, CI DOAR IN GANDIRE.


Iar daca nu m-ai crezut acum, cu siguranta imi vei da dreptate mai tarziu.


Deci astept sa-mi spui ce te preocupa si te invit sa devii membru in Problem Solving ACADEMY, ca sa poti primi o multime de cursuri si informatii gratuite > www.problemsolvingacademy.ro

O zi sau o seara plina de inspiratie iti doresc,

Adrian Stavriu

Formular de contact


Etichete: comunicarea integrata de marketing , consultanta in marketing , consultanta in vanzari , Creativitate in marketing , cursuri de vanzari , firme de training , Marketing creativ , marketingul produselor , marketingul rumorii , marketingul serviciilor , pozitionarea de marketing , probleme cu marketingul , marketing experiential , vanzarea experientiala
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site