Probleme cu numele firmei
Fereasca Dumnezeu sa ai probleme cu numele firmei!
Poti avea oricate probleme cu vanzarile, cu dezvoltarea, cu finantarile sau cashflow-ul, dar cand iti scapa din vedere importanta acestui lucru, chiar ca-ti trebuie un vagon de antinevralgice.
M-am exprimat atat de plastic si hotarat, incat as vrea sa iei de buna prevestirea mea, pentru ca toti cei care au avut probleme cu numele firmei, n-au sfarsit-o prea bine, daca nu au reparat acest lucru rapid.
Pe de alta parte, lucrand de-a lungul timpului cu nume mari si, pe de alta parte, cu provocari si testari ale branding-ului, am vazut si analizat ce inseamna naming-ul / numele firmei in adevaratul sens al cuvantului si controlul efectelor acestuia asupra succesului afacerii.
Dar noi nu pretindem ca suntem specialisti in naming, branding si strategie, ca sa speriem pe cineva, ci ca sa nu patesti ce au patit altii, care si-au lansat restaurantele, au investit in logistica, decoratiuni interioare, personalizare ca la carte si, dupa ce si-au facut o reputatie serioasa, investind in promovare, vine cineva si spune: "ne scuzati, dar acest nume este inregstrat si nu aveti voie sa-l folositi".
Deodata te trezesti si fara website, fara nume, fara tot...
Mai mult decat atat, iata ce se mai poate intampla:
1. Numele este prea generalist si, nu numai ca nu ajuta, dar creaza si o mare confuzie;
2. Numele este prea restrictiv si, daca nu merge directia pe care ai ales-o, trebuie sa schimbi tot si s-o iei de la capat cu unvestitia in imagine;
3. Numele nu te lasa sa francizezi din diverse motive;
4. Numele nu merge in alte limbi, ca sa exporti afacerea;
5. Numele se poate asocia cu ceva daunator, fara sa-ti dai seama;
Pentru ca am descoperit ca un naming gresit iti poate dauna afacerii, pana la inchiderea ei, te provoc la o discutie cu multe studii de caz si te astept la seminariile de branding si la workshop-urile mele numite: The New Brand in The New Jungle si la o analiza pe proces obtinuta din intrepatrunderea marketingului cu o comunicare strategica, ce ar putea sa-ti deschida cu totul alte perspective asupra afacerilor, daca ai realiza sau manageria un brand bine facut si strategizat din toate perspectivele.
Sa ai o zi cu spor si-ti multumesc ca ai trecut pe aici,
Adrian