Optimum communication

Testimonial Camelia Oprea
Grup Deep Serv G.I.E.

Aprecieri asupra colaborarii cu agentia de publicitate Optimum Communication

1. Cum am aflat despre echipa Optimum Communication?

L-am cunoscut pe dl. Adrian Stavriu, de pe vremea in care conducea celebra agentie Media Services, unde stiam ca facuse multe pionierate si proiecte neconventionale. Era imposibil sa nu-i remarci profesionalismul si pasiunea pentru inovatie in comunicare si branding.

2. Cum am apreciat initial problema pt care am solicitat ajutorul?

In 2005 eram o singura companie, un singur inceput de brand, daca pot spune asa, insa paleta de servicii ajunsese sa fie mult prea complexa, sa poata fi cuprinse si, respectiv comunicate intr-o singura entitate. Simteam ca era momentul sa facem o schimbare, insa nu stiam exact de unde sa incepem, asa ca am fost inspirati sa cerem ajutorul unui profesionist, insa recunosc, cu o oarecare reticenta.

In prima faza, am completat un set de chestionare minutios cencepute si dupa alte cateva discutii, am inteles clar, ca lucrurile nu se fac dupa ureche, cum vedeam noi prin jur, ci matematic, ca totul trebuie sa urmeze unui plan de comunicare de marketing, cu target-uri bine definite si directii strategice ale business-ului, ca trebuie sa existe un BIG PICTURE, ca totul trebuie gandit in perspectiva si rotund, pana la cel mai mic detaliu. Am venit in ideea ca trebuia sa imbunatatim anumite aspecte si ne-am dat seama, de fapt, ca lucrurile trebuie sa aiba o coerenta, o cursivitate si ca neglijand aceste aspecte, nu aveam cum sa evoluam la parametri la cere ne-am fi dorit. Aveam servicii foarte bune, un management al calitatii, dotare de exceptie, dar putini stiau asta, datorita lipsei unei comunicari de marketing autentice, adaptata concret pe particularitatile business-ului.

3. Cum a decurs colaborarea?

In 2000 am pornit cu 2 angajate si cu un spot radio caruia noi i-am spus “Unchiu Sandel", datorita caruia am avut numai avantaje si o nemaipomenita recunoastere locala. Toti cei din Vrancea stiau deja despre cine este vorba. Intr-adevar, putem spune ca in acesti 4 ani de colaborare stransa am evoluat foarte mult, din toate punctele de vedere. Daca, la inceput ne-am temut un pic de ideile si viziunea neconventionala a d-lui. Adrian Stavriu, acum, fara a exagera, asteptam cu interes propunerile sale ingenioase si viabile totodata. Cum spuneam, la inceput am fost o singura companie, cu o paleta larga de servicii, pentru a putea acoperi orice nevoie a clientilor nostri, in ceea ce priveste conceptul de management facility, servicii inrudite, insa, diferite; de ex.: curatenie civila si industriala, alpinism utilitar civil si industrial, dezinsectii, deratizari si dezinfectii, precum si constructii civile si amenajari interioare, toate sub un singur nume “Deep Serv". Mai intai, s-a facut o analiza complexa si strategica a business-ului, din toate punctele de vedere.

Ne-a creat rapid brand-uri independente si puternice pentru fiecare paleta de servicii in parte, gandite spre a fi adunate toate, sub un brand umbrela (Grup DEEP SERV G.I.E.). Odata ce ni s-a creat "locomotiva", celelalte au venit natural: training-uri de comunicare deosebite si instruire pe partea de cultura organizationala, cu toti angajatii celor 4 companii (Deep Serv - curatenie civila si industriala, Alpinism Serv - alpinism utilitar civil si industrial, Derati Serv - dezinsectii, deratizari si dezinfectii, precum si constructii civile si amenajari interioare companiilor - GES Construct),. Ne-a creat site-uri administrabile pentru fiecare companie, care sunt pe suport de portal, care, pe langa design-ul si abordarea profesionala, apreciata de toti clientii nostri, ne-au facut simtita prezenta in primele cautari pe Google, inca de la inceput.

Proiectele si campaniile de PR au avut toate efecte maxime. Chiar nu stim ce s-ar mai fi putut obtine mai mult de atat.

Evenimentele proiectate sunt impecabile, banner-ele si afisele noastre ies cu mult in evidenta. Scrisorile de vanzari chiar vand, cele de intentie ne deschid portile, actiunile de follow-up chiar au reactii. Felicitarile electronice primesc extrem de multe aprecieri, astfel incat, la un moment dat incercam sa deschidem poarta unor clienti, macar de sarbatori si nici nu ne raspundeau, iar in primul an cand am apelat la dl Adrian Stavriu, din 25 trimise la acestia, 16 au raspuns si, mai mult decat atat, ne-au raspuns intentiei de a ne prezenta si au inceput sa ne ia in consideratie. Ori ce ne-am putea dori mai mult decat atat?

Cadourile noastre personalizate creaza acel “WOOW!" mult asteptat si ne reprezinta. Spot-urile publicitare care lovesc fix in nevoile si dorintele clientilor, pentru a ne cauta. Sunt multe de spus de bine, dar daca 2 directori de banci ne intreaba daca materialele noastre publicitare sunt concepute afara si noi le raspundem ca in Romania, atunci ne dam singuri seama ca ceea ce avem, poate fi catalogat la superlativ. Cel mai important aspect: efectul acestor proiecte au fost simtite permanent si sustinute, nu numai de rapoartele prezentate constant de dl. Stavriu, dar mai ales de feedback-urile, pe care le-am avut de la clienti si respectul pe care ni l-am castigat in piata de servicii. Am capatat credibilitate si cel mai important, suntem vazuti in piata, de ceilalti mari competitori, ca adversar redutabil, pentru ca practic nu prea avem voie sa pierdem licitatii si stiti bine ca acestea depind in buna masura si de felul cum te prezinti.

4. Ce am obtinut?

Din punct de vedere al branding-ului, asa cum spunea dl Stavriu, trebuie sa obtinem un beneficiu maxim, dintr-un minim de mesaje, si cred cu tarie ca am reusit. S-au creat 5 brand-uri puternice, care transmit, atat prin design-ul profesionist, corporativ, reprezentativ ptr. fiecare business, cat si slogan, un mesaj puternic despre cine suntem noi, domeniul de activitate, felul cum abordam noi serviciile si ne tratam clientii, toate acestea printr-un brand bine gandit si conceput, trecut prin filtre riguroase (Deep Serv - “curatenie in profunzime", Alpinism Serv - “servicii la inaltime". Derati Serv - “igiena ireprosabila", GES Construct - “constructii remarcabile" si brand-ul umbrela, Grup DEEP SERV G.I.E. - “parteneri cu succesul"). Ce slogane ar fi putut fi mai bune decat atat?

Cum spuneam, nimic nu se face dupa ureche si prin urmare, am apelat la compania Optimum Communication si pentru urmatorii pasi, care acum ni se par foarte firesti; in primul rand o strategie foarte bine pusa la punct, pe fiecare segment in parte, astfel, am inceput sa intelegem ca lucrurile trebuie vazute numai in ansamblu.

Au urmat training-urile realizate cu angajatii celor 5 companii, pentru informarea, responsabilizarea si educarea tuturor angajatilor, intrucat nu putem discuta despre o cultura organizationala, strategii si comunicare, fara acestea. Efectele s-au simtit inca din prima luna, lucru care ne-a bucurat si ne-a intarit, inca o data, convingerea ca acum, ne indreptam, intr-adevar in directia corecta.

Avem pentru fiecare companie site-uri complexe, usor administrabile, care, asa cum spuneam mai sus, pe langa design-ul si abordarea profesionala, ne-a facut simtita prezenta in Google, inca de la inceput, in primele pagini, scotandu-ne din anonimat si pe acest segment, extrem de important, internetul. Nu au intarziat sa apara vizitatori si solicitari de oferte de pret on-line, lucru ce poate fi confirmat in rapoartele analitice din spate, unde poti vedea cine, de unde, cum, la ce ora, dupa ce cuvinte cheie (si alte multe aspecte), site-ul nostru a fost vizitat.

Intr-un cuvant, am obtinut linistea ca oricat am investi in comunicare, reactiile sunt proportionale, garantate si fara pierderi, cum se vaita altii. Apoi o abordare corecta, eficienta de promovare a acestui business, atat din punct de vedere al comunicarii de marketing, cat si PR (interviuri emisiuni, articole presa, etc.), prin care ne-am evidentiat fata de foarte multi competitori.

Din perspectiva grupului, cel mai interesant aspect al imaginii noastre a fost ca la nici 6 luni dupa infiintare, am si primit doua oferte de a fi cumparati de catre doua mari companii, una franceza si una italiana.

5. Ce ar mai fi de spus? (referitor la agentie sau mediul de afaceri)

Referitor la mediul de afaceri, marturisesc ca tehnicile de abordare a pietei si promovarea serviciilor, respectiv comunicarea de marketing si relatiile publice, au o importanta maxima. Desi serviciile noastre erau la un nivel calitativ superior, nu stiam cum sa comunicam acest lucru, insa in momentul de fata, putem spune ca beneficiem de credibilitate si proeminenta in uriasa piata a serviciilor, lucru vital pentru orice business. Este nevoie ca orice business sa fie privit in perspectiva, iar daca strategia si tacticile sunt mulate pe particularitatile afacerii respective, care sa te diferentizeze de celalalte companii din domeniu, insa nu oricum, ci strategic, te va aduce in atentia publicului tinta.

In ceea ce priveste agentia Optimum Communication, asa cum spune sloganul nostru, a devenit “partenerul nostru cu succesul". Acest testimonial este o ocazie, de a multumi agentiei, respectiv d-lui. Adrian Stavriu, care ne-a ghidat in acesti 4 ani si nu ne-a lasat sa facem decat alegerile potrivite. Rezultatele companiei, de astazi, vorbesc de la sine si reprezinta, din puncul meu de vedere, cel mai important testimonial.

6. Ce recomandam agentiei?

Sa mentina acelasi nivel calitativ al serviciilor oferite si aceeasi implicare si seriozitate de care au dat dovada si pana acum.

7. Ce le recomandam celorlalti? (ca urmare a experientei avute cu agentia)

Am spus-o si o voi repeta: sa apeleze la specialisti adevarati si pasionati de ceea ce fac. Fara o strategie de comunicare de marketing, foarte bine pusa la punct, rata de succes a oricarui business este limitata, indiferent de nivelul calitativ al produselor/serviciilor. Fara AWARENESS, nimeni nu va sti cine suntem sau ce oferim. Fara aceste lucruri, am fi fost si astazi o simpla companie de curatenie, una, ca oricare alta din multime, nicidecum un grup de interese economice cu 4 piloni solizi ca fundatie.

Daca pana acum ne-am fi permis sa “incercam" si alte diverse artificii, eu cred ca situatia economica actuala nu mai lasa loc neprofesionistilor sa ne incurce afacerile cu tentatii de pret sau de oferta. Noi vom merge pe acelasi drum, pentru ca adevaratii oameni de afaceri stiu sa transforme chiar si criza in oportunitati.

Data: 10.08.2009

PR & Marketing Manager,

Camelia OPREA

Grup Deep Serv G.I.E.

Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site