Texte publicitare induiosatoare
marți, 20 august 2013
Daca ne iei pe toti la bani marunti, fiecare avem create texte publicitare gata sablonate, cu sotia, sa nu bazaie ca iesim la o bere ca baietii, cu copilul care incearca sa ne mai convinga sa-i cumparam ceva, dupa ce deja i-am mai cumparat, cu seful, ca sa dam bine la filmari s.a.m.d. Si spun publicitare, pentru ca incercam cu aceste texte sa nu ne sifonam imaginea deja bine dichisita.
Vorbeam la capitolul naming si identitate verbala deja despre fundamentele acestei afaceri si cum pot functiona aceste servicii, daca te gandesti sa-ti castigi existenta cu asa ceva sau te gandesti sa folosesti marketingul prin continut, ca principala parghie de promovare.
Cel mai frecvent si dureros fenomen care se petrece aproape zilnic in materie de strategie de continut, ne face sa trecem pe rand de la respingere, la intristare, ajungand la induiosare, fata de "ofertantii" care ne darama casutele de e-mail cu promisiuni neacoperite sau ne imbie sa poposim pe site-uri fara substanta si credibilitate.
Este elementar faptul ca nu-ti poti construi o reputatie pe ce ai de gand sa faci, ci doar pe ceea ce deja ai facut, cum spunea Henry Ford.
Sigur ca poti crede cu usurinta ca ai devenit specialist in marketing prin continut, deoarece ai "textele la tine" pentru ca ai terminat Filologia sau luai mereu 10 la cate o compunere si ca este aparent usor sa faci creatie de continut web, sa zicem, burdusind blogurile sau radacina unui site cu continut complementar.
Cu toate acestea, viata bate filmu' si se pare ca este cale lunga pana la a deveni specialist in marketing prin continut, pentru ca trebuie sa fii cate putin din toate, adica:
- specialist in marketing online, pentru ca trebuie sa stii cum si de unde poate "ateriza" audienta pe site-ul in cauza sau pe blog;
- specialist in SEO si SEM, pentru ca trebuie sa stii cum se scriu titlurile paginilor, legaturile, de unde vin acestea si interdependentele cu tot ce inseamna social media si veleitatile acestor parghii;
- specialist in vanzari, penru ca ai nevoie mereu sa construiesti parghii emotionale, sa stii ce inseamna si cand se introduce un "call to action" sau la ce reactioneaza mai bine o categorie de public tinta, altfel ce sens mai are sa creezi o jungla de continut si texte publicitare;
- specialist in branding, pentru ca trebuie sa cunosti managementul capitalului de brand si in ce faza a dezvoltarii afacerii te afli, apoi care promisiuni pot fi tinute si care nu, pentru a nu devaloriza marca in care s-a tot investit;
- specialist in PR online (relatii publice), pentru ca nu toate paginile si nu tot continutul trebuie sa vanda direct, ci poate avea rol de intarire a imaginii;
- si nu in ultimul rand, specialist in comunicare integrata de marketing, pentru ca vei sti cat din efortul si strategiile de comunicare de marketing se pot transfera in online si tese cu partea de strategie din offline;
Pe aceasta schema de functiuni ar trebui sa se plieze experienta relevanta cu clienti de acelasi tip, pe categorii de servicii sau categorii de produse.
Si, de asemenea, pe un astfel de schelet am structurat un Curs de marketing prin continut unic in Romania, numit - Bogatie in si din continut
Asadar, vorbele nu costa, dar buna lor intrebuintare te poate imbogati.