Optimum communication

13 greseli in marketingul strategic al unui restaurant


vineri, 13 aprilie 2012

Cand spun marketing strategic al unui restaurant, simt ca vorbesc despre zboruri pe Marte, tocmai pentru ca din peste 100 de antreprenori care ne-au cautat de-a lungul timpului in scopul realizarii unei strategii de marketing pentru restaurantele lor, doar 5-6 erau constienti ca fara asta nu se poate. Mai ales acum cand consumatorii au devenit extrem de selectivi si pretentiosi, atat asupra drumului pe care trebuie sa-l faca pana la restaurant, al pretului platit si, mai ales, al timpului petrecut in restaurant.

Date fiind acestea, strategia de comunicare a unui restaurant devine o provocare chiar si pentru cel mai bun specialist in marketing pentru restaurante.

De aceea am evidentiat 13 din cele mai frecvente greseli de marketing si comunicare:

1. Alegerea numelui unui restaurant este una dintre cele mai importante strategii de comunicare pentru restaurant, pub, club sau firma de delivery. Daca nu te-ai gandit ca asta este important, atunci fa ceva in sensul asta. Cum iti imaginezi ca cineva poate fi atras de ceva ce nu intelege si nu-i creaza o poveste si o promisiune credibila despre ce ar putea fi inauntru.

2. Inainte de a incepe un branding pentru restaurant, gandeste-te bine daca ideea simbolului, a numelui si a sloganului au o reprezentare puternica in mintea publicului tinta, ca sa-l determine sa-ti acorde sansa de a intra macar in restaurantul pe care cu drag cred ca l-ai facut. Asadar, cand trecem la seria de tactici de promovare a unui restaurant asta presupune mai intai sa ne legam de o poveste desteapta si nu sa presupunem ca toti cunosc lafel de bine ceea ce am vrut sa spun prin nume.

3. Alegerea spatiului unui restaurant nu este legata doar de suprafata disponibila si de faptul ca nu deranjez pe nimeni in zona. Sunt cel putin 8 criterii de performanta cand analizez o creatie de eveniment pentru restaurante din perspectiva distributiei spatiului. Cunosc, de pilda, restaurante care au inchis pentru ca nu au avut spatii propice pentru parcare.

4. Alegerea bucatarului nu se face dupa ceea ce scrie in cv, ci dupa maleabilitatea lui fata de povestea pe care o creezi pentru restaurant. Nu poti angaja un bucatar vegetarian, care nu va gusta din mancarea creata, doar pentru ca stie dozajele din vremea cand nu era vegetarian.

5. Alegerea ospatarilor se face exact la nivelul asteptarilor publicului tinta si trainingurile pentru personalul restaurantului se fac dupa ce ai stabilit, ca intreg, strategia de comunicare a restaurantului.

6. Da-le sa guste din mancare ospatarilor si obliga-i sa invete pe derost meniul si noutatile din meniu pentru ca altfel te faci de ras ca ei nu au gustat vreodata din mancarea aceea, cand, de fapt, intr-un restaurant totul trebuie sa para ca o familie.

7. De asemenea, nu schimba prea des ospatarii, ci alege-i mai cu grija, pentru ca loialii vor observa asta si vor intelege ca ceva nu e in regula la tine, nu la ei... Aceste lucruri erodeaza increderea in restaurant si pentru faptul ca este posibil ca aceia sa te vorbeasca de rau sau sa inventeze lucruri rele despre tine.

8. Daca 10-15 clienti ti-au raspuns in 100 de chestionare ca portiile sunt putin cam mici, atunci chiar e o problema. Nu se obtine cresterea profitului unui restaurant din micsorarea portiilor. Deci nu la asta trebuie sa umbli.

9. Daca ai 2-3 restaurante in zona, in niciun caz nu face unul pe acelasi profil sau pe unul asemanator, daca nu ai fonduri sa te lupti cu ei sau cu promotiile care vor urma.

10. Promovarea online nu inseamna sa faci un site si, eventual, un tur virtual. Daca nu-ti acorzi sansa sa fii gasit dupa principalele tale sintagme cheie in primii 3-5 sau maxim 10 pe Google si daca nu ai mesaje relevante si de diferentiere, care sa miste ceva in mintea publicului tinta, plus zone dinamice si marketing prin continut, atunci nu-ti face iluzii ca existi in mediul online, pentru ca vei fi gasit, cel mult, de prietenii carora le-ai dat cartea ta de vizita sau daca vei cotiza mereu la Google ADwords sau la altii...

11. Frecventa si tipul evenimentelor este o chestie de strategie, daca esti pe un format de restaurant peste nivelul asteptarilor din zona in care te-ai plasat. Daca te apuci s-o faci, tine-te de ea, daca nu poti, nu crea asteptari neacoperite.

12. Muzica in restaurant este aproape lafel de importanta ca si mancarea, de aceea nu lasa radioul sa mearga, mai ales pe un post total nepotrivit cu stilul restaurantului si cu ceea ce ai lasat sa se presupuna ca ar fi prin mesajele publicitare...

13. Nu te gandi o secunda ca doar pozitia, doar numele, doar decorurile, doar mancarea, doar servirea sau doar muzica pot fi punctele tari ale strategiei de marketing a restaurantului tau. Totul trebuie sa fie un intreg si-n mijlocul acestui intreg trebuie sa se afle clientul.

CU CE TE CONFRUNTI?


Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site