Consultanta in marketing
CONSULTANTA IN MARKETING SAU "-MAI ASTEPT."
De cate ori am auzit pe cineva ca-si doreste consultanta in marketing, ca sa prospere mai usor si sa-si puna afacerea pe pilot automat si sa se bucure de viata, m-am abtinut sa-i spun:
"Atentie ce-ti doresti, pentru ca s-ar putea sa ti se intample!"
Spun asta pentru ca eu cred ca orice specialist in marketing, care se respecta, ar trebui sa aiba propria definitie a MARKETINGULUI DURABIL.
Iata care este definitia mea si de ce spun ca trebuie sa fii atent ce-ti doresti:
Pentru ca “A CREA CEVA, INSEAMNA, de fapt, A REZOLVA O PROBLEMA” (cum spune P.S. Hoffman),
MARKETINGUL DURABIL este ARTA de a obtine prosperitate durabila din pasiunea pe care o ai, de a identifica si rezolva superior problemele oamenilor, care te vor recomanda, tocmai pentru ca i-ai ajutat sa te descopere, sa te agreeze si sa aiba toata increderea, ca au facut cea mai buna alegere, pentru ca ai intotdeauna o oferta superioara, creata personalizat.
Acum intelegi de ce spun ca este bine sa fii atent ce-ti doresti?
Pentru ca prosperitate durabila apare numai dupa ce ai vanat si rezolvat problemele oamenilor in mod superior (Peter Drucker) si, mai inseamna ca, la inceput, trebuie sa te implici, ca sa poti fi apoi un mijloc pentru ceilalti, iar asta nu este comod, dar aduce cu sine si cele mai mari satisfactii.
CE NU ESTE CONSULTANTA IN MARKETING SI CE NU POATE FI
Cand ne lansam in afaceri, nu facem altceva decat sa aratam lumii cum suntem noi, de fapt si asta trebuie sa intelegi de la inceput.
Daca te pregatesti doar ca sa pui un zid intre tine si audienta ta specifica, spunandu-i:
"- Arunca banii peste zid, ca sa-ti arunc si eu ce am sa-ti dau!"
asta nu creaza afaceri durabile, in care toti clientii sa vorbeasca despre tine, asa cum este cazul ideal.
In schimb exista un lucru care face minuni, dar pentru asta trebuie sa-ti muti afacerea din secolul trecut in secolul acesta si despre asta am putea discuta.
SPUNE-MI MAI INTAI, CU CARE DINTRE SITUATII TE CONFRUNTI?
Ca sa poti fi chiar tu un specialist in marketing la final si sa oferi consultanta
◉ Iubesc CEEA CE FAC, dar nu reusesc sa castig cat merit
Vei vedea ca nu conteaza ce faci, ci doar cum alegi cui se potriveste cel mai bine ceea ce faci si cum regizezi intalnirea cu acestia, astfel incat sa para ca ei te-au descoperit
◉ Am cereri de oferta, dar putine se concretizeaza
Traim vremuri DE JUNGLA, in care ajungi sa te bucuri ca aterizezi la destinatie impreuna cu bagajele, dupa ce ai cumparat un bilet de avion la super-promotie, deci nu te mira ca…
◉ As mari preturile, dar sa nu pierd si clientii vechi
Buna ideea de a mari preturile, dar trebuie sa inveti sa pui altceva in loc, exact cum vei vedea, ca fac, cei care, in plina criza, cresc, fara teama de concurenta sau altceva
◉ Imi doresc cat mai multi clienti ideali, pentru ca cei de acum se rezuma doar la pret
Daca incercam sa multumim pe toata lumea, riscam sa ne pierdem, nu doar energia, ci chiar si pe clientii ideali. De aceea, trebuie sa
◉ As vrea sa captez atentia cu DISCURSUL meu, dar n-as vrea sa para ca vand
Esti inspirat, ca-ti doresti sa folosesti discursurile si prezentarile video, pentru a-ti creste vanzarile si a le automatiza, dar si constient in acelasi timp, ca poti fi etichetat
◉ As vrea sa lansez ceva INEDIT, dar nu stiu cum va fi primit de consumatori
Buna ideea sa lansezi ceva inedit, pentru ca asta te diferentiaza, dar trebuie sa vezi mai intai ce problema rezolva acel lucru sau serviciu inedit si apoi sa gasesti oamenii c…
◉ Ma confrunt cu o alta problema