Optimum communication

Probleme cu imaginea firmei

Oricine are o spuza de cultura generala stie, in linii mari, ce anume poate eroda imaginea unei firme, insa pentru specialistii in relatii publice, in branding si in imagine, in general, cele mai multe probleme cu imaginea firmei, trebuie analizate incepand cu factorii declansatori ai judecatii de valoare.

De aceea, primul lucru pe care trebuie sa-l faca antreprenorii este, mai intai, sa recunoasca existenta unei asemenea probleme si de abia apoi sa se gandeasca la prevenirea sau evitarea lor.

SFATUL MEU: Daca ne-ar fi tuturor la indemana sa demonstram economic la centima, ce pierderi ar putea avea fiecare antreprenor din cauza imaginii nepotrivite si nu doar din cauza imaginii "sifonate", atunci noi, cei care ne ocupam cu consultanta in marketing si comunicare, am deveni milionari.

Exact cum spune si Abigail Van Buren:

"Daca ne-am putea vinde toate experientele cu cat ne-au costat, noi toti ar trebui sa fim milionari”

De aceea, sunt cazuri in istoria comunicarii, in care, s-a ales praful de tot ce construisera unele firme uriase, despre care niciodata n-ai fi putut crede ca se vor inchide, exact din cauza unei probleme de imagine. Nu mai departe este cazul pierderilor pe care le are Volkswagen, din cauza scandalului legat de softul buclucas.


In opinia mea sensul unei afaceri este sa aspiri la SUSTENABILITATE, iar sustenabilitatea este direct proportionala cu numarul de clienti pe care i-ai transformat in ambasadorii tai, pentru ca doar in felul acesta tu nu mai investesti nici macar un leu in promovare si nici nu te mai strofoci sa fii mereu mai creativ decat concurentii tai.

Pe cand, un client transformat in ambasador, atunci cand i-ai dat toate motivele sa se pozitioneze astfel, intrece orice alta strategie de comunicare, pentru ca tu nu poti fi mai creativ in fata unui necunoscut, decat ambasadorul tau, care nu numai ca arata beneficiile prin viziunea lui, dar contracareaza rapid, intr-o discutie UNU LA UNU si toate presupunerile nepotrivite ale celuilalt.

Cand ai o imagine sifonata si, poate nu este din cauza ta, doar ambasadorii tai ti-o pot repara sau apara de gura lumii, pentru ca vor fi acolo unde se discuta, adica "pe campul de lupta", unde tu nu esti.


CE INSEAMNA SA-TI FACI AMBASADORI?


Ca sa-ti poti acorda sansa asta, de a nu mai investi in comunicare si in noi si noi strategii de reclama, mai bune decat ale concurentilor, lucruri care oricum "te fura" si te conduc catre exagerari despre produsele sau serviciile tale, trebuie sa incepi intai sa ATRAGI ATENTIA clientilor potentiali, intr-un mod in care nu s-a mai facut, dar pornind de la o maxima sinceritate si pe angajati sa-i faci parte din proces.


SFATUL MEU: MAXIMA SINCERITATE este cea mai tare arma in afaceri, mai ales in secolul XXI.


Statistic vorbind, cele mai raspandite probleme de imagine sunt, de fapt, "overpromising-ul" si felul in care se comporta angajatii intre ei si in exterior.


Iar strategia cea mai importanta este sa promiti mai putin si sa faci sistematic mai mult.

Dar ce ne facem cu cei care cred ca promisiune mai mare, inseamna numar mai mare de clienti?


De aceea, nici nu prea ne plac clientii care ne solicita sa mintim frumos, pentru ca e bine sa se stie de la bun inceput ca o asemenea strategie, nu poate decat sa te duca pe un drum infundat.


Overpromising-ul sau in romana, promisiunea exagerata, iti poate aduce afacerea de la extaz la agonie in cateva minute si nu invers, de aceea noi ne educam clientii sa porneasca corect si sa-si dimensioneze corect mesajele.


Dar stai linistit ca n-ai cum sa-i multumesti pe toti, pentru ca lumea este plina de oameni ciudati si scopul rezonabil este sa multumesti pe cat mai multi.


Jim Rohn mai are o vorba:

“Esecul nu este un singur eveniment cataclismic. Nu esuezi peste noapte. Esecul este doar repetarea zilnica a unor erori de judecata.”

Prin urmare, fara salarii motivante, fara teambuilding-uri motivationale, in care sa-i transformi pe angajati in parte intrinseca din proces, aceste slabiciuni se vor regasi in rezultate.


Eu m-am mutat de la o companie multinationala la alta similara, in care numarul de angajati era mai mic cu 6, dar cifra de afaceri era de 3 ori mai mare, iar secretul cred ca a constat in felul in care isi tratau angajatii. Motiv pentru care am si stat 8 ani.

La doar 6 luni, dupa angajare, am avut sarcina sa ma implic in lansarea unui post de televiziune, sarcina, care mi s-a parut cumplit de grea, la nivelul de atunci si totusi lucrurile au iesit perfect, prin urmare, am inteles ca totul depinde de incredere si respect.

Imaginea firmei este un CAPITAL EXTRAORDINAR si incepe cu SIGLA, cu sloganul, cu motto-urile pe care le folosesti, cu ceea ce pui pe robotul telefonic, atunci cand linia este ocupata sau este dupa program, este fiecare angajat in parte si mai este, de fapt, un sistem viu, in care spiritul antreprenorului se simte in toti si in toate.

Si de aici trebuie sa inceapa povestea.


Robert Bosch spune:

”Eu nu platesc salarii mari, pentru ca am bani, ci am destui bani, pentru ca platesc salarii mari.”


Orice potential client simte daca vrei doar banii lui sau iti pasa de problemele lui si il vrei sau nu ca parte din proces, iar marketingul experiential este o cale de a transforma atat angajatii, cat si clientii in parte din proces, moment in care incepi sa-ti traiesti linistit si prosper viata, pentru ca afacerea va deveni literalmente SUSTENABILA.

Pentru ca fiecare caz este pentru noi un caz special, te asteptam cu o radiografie a imaginii, cu ajutorul careia iti vei da seama unde ai putea sa ajungi si unde esti de fapt pe acest drum sinuos spre succes, pentru ca degeaba vorbim noi despre ultimul trend in marketing si marketingul rumorii, daca imaginea nu este bine pusa la punct si cu strategiile de marketing deficitare, rumoarea poate actiona exact negativ.

Ai sunat vreodata la un client, dandu-te drept cineva care face un sondaj de opinie, ca sa vezi cum esti privit comparativ cu ceilalti din domeniu?

Inscrie-te in Problem Solving ACADEMY si vei avea acces GRATUIT la multe resurse gratuite, de genul: Cum se face un film de prezentare, care vinde, un studiu de caz, care vinde, testimonial, care vinde, astfel incat sa-ti poti pune afacarea pe pilot automat.

Faza cea mai tare este ca cei mai multi nici nu banuiesc ca au probleme cu imaginea firmei si atunci dau vina pe cu totul altceva.

“Daca vrem sa obtinem rezultate care nu au mai fost obtinute, trebuie sa aplicam metode care nu au mai fost folosite.” - Francis Bacon


O zi plina de inspiratie iti doresc,

Adrian Stavriu



CU CE TE CONFRUNTI?


Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site