1. Ponturi despre webdesign si creatie website-uri
Folositi-va de cele 7 ponturi despre webdesign si creatie de website-uri sau newsletter-e, atunci cand cautati firme de webdesign, astfel incat sa stiti de la ce exigente sa porniti.
Fie ca e vorba despre site-uri pentru cabinete medicale, site-uri pentru restaurante, site-uri pentru firme de servicii, site-uri pentru vanzari sau magazine virtuale, realizarea unui website este solutia cea mai ieftina si eficienta de a spune totul despre particularitatile si performantele afacerii tale fata de competitori.
Daca reusesti sa construiesti un website administrabil, cu atat mai mult poti ajusta strategia de comunicare de marketing in functie de situatia pietei la momentul respectiv.
Unde altundeva poti spune atatea lucruri despre tine si in acelasi timp sa fii selectat dintr-o multime?
Nu trebuie decat sa ai un nume usor memorabil, bine ales sau sa-ti gazduiesti prezentarea la o adresa web foarte usor de retinut, de exemplu www.golden-dragon.ro versus www.goldendragon-chineserestaurant.ro.
Iata cateva idei ce credem noi ca merita retinute:
1. Dupa ce ati ales un nume memorabil, pe masura posibilului, faceti totul sa promovati website-ul pe orice materiale posibile (off page), carti de vizita, materiale publicitare de orice fel;
2. Respectati cu strictete regulile de baza in web design, prin urmare website-ul trebuie sa fie in ton cu strategia de branding stabilita initial;
3. Cautati sa respectati faptul ca trebuie spus cat mai mult in primele 30 de secunde despre esenta afacerii, atat prin web design, cat si mesajele celelalte, altfel vizitatorii va vor anula sansa de a le spune prea mult. Aici este vorba intai de acea "BIG Picture" sau imaginea globala a afacerii in care se integreaza, spuneam, in egala masura web design-ul si toate celelalte mesaje/ elemente ce concureaza la succesul comunicarii de marketing, comunicarea institutionala sau corporativa;
4. Nu faceti un website, ignorand importanta optimizarii SEO - Search Engine Optimisation, respectiv a marketing-ului SEM - Search Engine Marketing, de aceea in primul rand ar trebui sa intrebati agentiile de publicitate sau webdesign cate site-uri au facut si cate dintre ele sunt pe locurile 1,2 si 3 pe Google sau alte motoare de cautare, exista nenumarate momente in existenta unei afaceri, cand este nevoie sa inversezi prioritatile unui produs sau serviciu, iar un website bine facut, poate sa va ajute in mod natural, far sa mai cheltuiti bani in plus. Puteti analiza site-ul www.deco-smart.ro, care a fost gandit si din perspectiva comunicarii de marketing, de asemeni puteti considera www.phototrade.ro/z5 un exemplu de strategie strict pe un produs, respectiv lichidarea unui stoc de produse / aparate foto Konica-Minolta Z5;
5. Nu ignorati vanzarile ce vi le pot aduce magazinele virtuale bine facute, din aceeasi perspectiva;
6. Atentie mare la navigabilitatea website-ului pe care il creati;
7. Camd va ganditi sa concepeti o strategie de campanii de e-mail, incepand cu un design de newsletter, este bine sa prioritizati informatiile pe acesta, astfel incat sa nu incercati sa "agatati" chiar cu toate. Este mult mai strategic sa puneti pe cele mai importante si sa le promovati consecutiv