Cum se alege numele unui restaurant
duminică, 7 februarie 2016
Daca toti proprietarii de restaurante ar fi stiut cum se alege numele unui restaurant, pizzerie, cafenea, poate ca ar fi facut economii mult mai mari sau unii chiar nu ar fi inchis in primii doi ani si asta pentru ca tot marketingul unui restaurant, de aici porneste.
In general, cand nu esti hotarat ce vrei sa faci si mai mult vrei sa incerci, este firesc sa-ti dea dureri de cap alagerea numelui unui restaurant, pizzerii, cafenele, bistro, ceainarii si sa mai departe.
Ce principii ar trebui sa respecti si, in general, ar trebui sa stii, cam ce sa nu faci, decat ce sa faci, deci hai sa incepem cu principiile:
1. Un nume de restaurant trebuie sa starneasca o mare curiozitate, deci sa aiba o puternica reflectare in mintea si in sufletul audientei specifice si, daca nu esti prea sigur pe tine si pe bucatar, e clar ca vei fi tentat sa-i dai un nume generalist, ceea ce te va incurca la promovare, dar iti va da si libertate sa schimbi profilul, pastrand numele;
2. Un nume de restaurant trebuie sa se asocieze cu un beneficiu puternic si sa poata fi asociat cu un slogan, care, luate impreuna, sa fie ceva apetisant sau ceva experiential;
3. Cel mai bun nume de restaurant este acela care se vinde de la sine, deci nu mai are nevoie de promovare
4. Numele restaurantului trebuie sa arate rapid cam la ce sa te astepti, adica, el se va gasi mai tot timpul intr-o lista, langa alte nume de restaurante, pe directoare, pe forumuri, pe alte platforme online;
5. Scurt si memorabil, pentru ca altfel s-ar putea ca un client sa incerce sa-l laude si cel caruia i l-a laudat, ajunge, de fapt, in alta parte;
6. Un nume de restaurant trebuie sa permita implementarea marketingului experiential
7. Un nume de restaurant se poate asocia cu un slogan bun si te poate pregati mental pentru o poveste, deci asta cautam noi, o poveste, iar ceea ce trebuie sa te asiguri tu, este continuitatea ei;
In general, un naming si o identitate verbala, sunt piese de forta pentru industria HORECA, pentru ca aici ai mare nevoie de diferentiere.
Daca-ti pui intrebarea: Ce diferentiere si ce pozitionare pot sa fac eu?
Raspunsul ar fi, evident: Diferentierea care conteaza cel mai mult pentru client.
Parintele marketingului modern spune ca: "Secretul succesului in afaceri este satisfacerea nevoilor clientilor mai bine decat concurenta"
Cu asta putem noi sa te ajutam, cu descoperirea acestei reflectari speciale, pe care trebuie sa o gasesti in mintea viitorilor tai clienti, ca sa poti lasa afacerea aceasta ca mostenire nepotilor si sa nu-ti irosesti anii si zilele cautand si incercand.
Sa nu-ti imaginezi ca vanzand doar bautura si mancare, vei face fata celor care ofera experiente. De aceea spun ca marketingul experiential este secretul, tocmai pentru ca noul marketing nu mai este despre PRODUSE, SERVICII, CONSULTANTA, cele 3 dimensiuni economice ale secolului trecut.
Acum TIMPUL si, mai ales, CALITATEA LUI, sunt cele care conteaza, devenind a IV-a dimensiune economica.