Optimum communication

Consultanta in pozitionarea afacerii

Ce-o mai fi oare si pozitionarea afacerii intr-o lume atat de rasturnata si haotica si, mai ales, de ce m-ar interesa pe mine consultanta in pozitionarea afacerii?

E o intrebare fireasca, asta evident, atata vreme cat nu intelegem ce avantaje am putea avea noi din chestia asta.

Pe scurt, ne-am putea lamuri rapid cum stau lucrurile cu pozitionarea de marketing, doar daca ne-am gandi cum judecam chiar noi lucrurile.

Fiind vorba, pana la urma de o discutie despre valoare, iar valoarea poate fi analizata doar in raport cu ceva, am putea sa ne oprim la vorba unuia dintre cei mai mari oameni de afaceri ai lumii, Warren Buffett, care spunea: Pret este ceea ce platesti si valoare este ceea ce primesti.

Atata vreme cat, chiar tu, esti pregatit/ a sa platesti un pret, numai dupa ce esti bine lamurit/ a, ce valoare primesti in schimb, tot asa si clientii tai, vor sa afle, inainte de a cheltui sau investi, ce le oferi de fapt.

Si de aici incepe analiza valorii, pe care specialistii in marketing si branding o numesc MVA sau Modelul Valorii Asteptarii.

Daca numele brandului tau este, de pilda, CRUELA si te ocupi de cosmetica, primele asteptari si emotii pe care le poate avea o femeie de la aceasta pozitionare prin nume sunt acelea legate de ceea ce reprezinta CRUELA in amintirile ei si ce decurge de aici:

1. toate femeile/ fetele care indragesc animalele, vor avea o strangere de inima sa treaca pe la tine, pentru ca exemplul Cruelei nu este unul de laudat in zona asta

2. toate potentialele tale cliente se pot gandi ca este scump si simandicos

3. toate potentialele tale cliente se pot gandi ca, daca tu imbratisezi acest nume, poti fi o femeie ursuza si greu de inteles, chiar daca si ele sunt dintre cele care nu simpatizeaza sau chiar urasc animalele.

Iata cum, de la un banal nume, ti-ai redus sansele de a-ti vinde serviciile catre cliente cu cel putin 60%, pentru ca vor prefera sa nu riste o experienta ca-n 1001 Dalmatieni.

Un alt caz: Un client ne solicitase servicii de consultanta pentru deschiderea unui restaurant, care urma sa poarte un nume pretentios.
La inceput n-am inteles de ce ne plimba prin zone ciudate si pe strazi cu sensuri unice, dupa care ne-am lamurit ca se uita dupa cele mai mici chirii.

L-am lamurit pana la urma ca un nume pretentios, cere un loc pretentios si nu trebuie sa fii printre cei mai mari specialisti in marketingul restaurantelor. Iar dupa ce am dat un tur prin vecinatati, am gasit 2 restaurante deja inchise si unul aproape gol.

Asadar pozitionarea afacerii este un lucru extrem de complex, care te poate duce de la extaz la agonie si nu invers.

Chiar daca vei spune ca afacerea ta este doar online, te asiguram ca si brandurile online necesita strategii de pozitionarea afacerii foarte complexe.

... Si inca ceva important: NU te sfatuim sa incerci sa incasezi bani de la cei care nu-i au, dand apoi vina pe criza, pentru ca vedem asta la tot pasul.

Nu avem cum sa elucidam in spatiul unui site, cat de importanta este pozitionarea de marketing si ca in asta sta tot secretul afacerilor de succes, dar putem sa facem o paralela cu paianjenii grasi si paianjenii pirpirii si vei observa singur ca paianjenii grasi au intotdeauna plasa asezata in locul cel mai bun...

... Si mai e un vechi proverb evreiesc "despre pozitionare", care merita retinut:

Carlige mici - pesti mici, CARLIGE MARI - PESTI MARI

Cateva repere lafel de importante > ESENTA CREATIVITATII

si Cum esueaza afacerile aparent unice

 


CU CE TE CONFRUNTI?


Etichete: consultanta branding , consultanta in vanzari , consultanta in marketing , cresterea numarului de clienti , firme de training , Idei de afaceri , marketingul rumorii , marketingul serviciilor , naming , pozitionarea de marketing , specialisti in marketing , specialisti in marketing online , strategii de marketing
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site