Optimum communication

12 Motive pentru care vechiul MARKETING iti ingroapa visul


miercuri, 27 ianuarie 2016

Spuneam intr-un articol anterior ca orice specialist in marketing, care se respecta, ar trebui sa-ti spuna ca "marketingul" acesta nu mai poate functiona nici macar pentru cea mai buna idee de afaceri, pentru ca a devenit atat pagubos, cat si previzibil.

1. Care este problema subtila si neobservabila, pe care marketingul a creat-o si de cand a aparut;

2. DE CE este vital sa intelegem secretele acestei schimbari, ca sa putem castiga exact cat ne-am propus din visul nostru;

3. CUM s-ar putea reinventa sistemul, pentru a nu transforma afacerile intr-o "Vale a Plangerii", ci in povestea vietii noastre, pusa pe pilot automat.


Daca toti am ajuns sa judecam orice decizie de cumparare dupa pret, atunci VALOAREA a fost si va fi exclusa din ecuatia unui schimb.

Warren Buffet spune: "PRET este ceea ce platesti si VALOARE este ceea ce primesti"


CEA MAI PERTINENTA INTREBARE DESPRE STRATEGIA TA DE MARKETING

Daca visul tau si pasiunea ta vor depinde de pretul la care vinzi ceea ce faci, cum crezi ca toti ceilalti, care au si ei visuri asemanatoare, nu si le vor reevalua mereu mai ieftin decat tine, ca sa-si poata plati creditele?

Daca ceea ce s-a numit pana acum "MARKETING", a insemnat, cum spunea Kotler:

1. Sa produci rujuri si sa le spui femeilor ca vor fi mai frumoase doar daca vor sta tot timpul cu rujul tau in poseta si vor depinde total de el;

2. Sa intrerupi placerea omului de a urmari un film, un concert sau un documentar, cu reclama ta sau sa dai buzna peste el in orice alta situatie, ca sa-i vinzi ceea ce ai tu de vandut;

3. Sa scrii mic-mic si pe verticala, clauze ascunse, pe care omul sa le descopere de abia dupa ce s-a tepuit;

4. Sa presezi cumparatorii sa achizitioneze doua sau mai multe produse, despre care anticipezi ca nu-i vor folosi;

5. Sa le spui oamenilor sa cumpere acum, ca vor plati la anul, iar cand vine sorocul, pe cine crezi ca vor injura, strangand din dinti?

6. Sa lansezi un produs tehnic stiind din start ca se va defecta exact la limita perioadei de garantie, asa cum a facut celebra APPLE cu iPod-ul si a pierdut procesul

7. Prea multe optiuni, lucru care uneori zapaceste;

si putem continua oricat, daca vrei...

8. Sa creezi diferentieri acolo unde nu exista. De exemplu sarea, care are acelasi gust, indiferent cine o impacheteaza;

9. Sa vinzi ca valoare cine stie ce tip de ambalaj smecher, ascunzand oamenilor ca ecologizarea lui va fi foarte grea;

10. Sa lauzi un produs, dar care iti pericliteaza viata. Cate cazuri nu s-au auzit despre telefoanele care iti explodeaza la ureche. Da, omul pune telefonul la incarcat si trebuie de cele mai multe ori sa raspunda, pentru ca din asta poate ca traieste, din consulranta...

11. Sa prezinti, sa zicem, tigarea electronica drept salvator, dar oamenii sa afle ca si aceasta produce apa la plamani;

12. Sa ai numai abordari materialiste, ignorand principiile morale si crestine, impingand totul la extrem...


CEA MAI TARE STRATEGIE DE MARKETING IN OPINIA NOASTRA

Dupa ce am exemplificat cele de mai sus si dupa ce traim consecintele acestui tip de marketing, este de la sine inteles ca aceasta "plaga" s-a "cronicizat" si, asa cum spune Michael Porter: "CEA MAI TARE STRATEGIE ESTE SA STII CE SA NU FACI".


2. DE CE ESTE VITAL SA INTELEGEM SECRETELE ACESTEI SCHIMBARI?

Daca am cazut cu totii de acord ca ne indreptam spre "AUTOIMPLOZIE", continuand tot asa, practic, trebuie sa ne asumam ca nu vom fi pe placul clientilor nostri.

DAR CE PUNEM IN SCHIMB?

Tu ai plati pe cineva, care-ti bate la usa, ca sa-ti ofere un produs, un serviciu sau consultanta, doar pentru ca OFERTANTUL:

- EXCELEAZA IN CEVA,
- STIE SA FACA CEVA sau
- POATE SA FACA CEVA?

Sau ai plati, ca si mine, DOAR DACA-TI REZOLVA O PROBLEMA?


CE AVANTAJE AM AVEA, DACA NE-AM SCHIMBA MENTALITATEA?

Acum, singura deductie logica ar fi ca, cea mai mare sansa sau STRATEGIE, ca sa castigam client dupa client, ar fi ca sa-l ajutam pe fiecare
SA-SI DESCOPERE PROBLEMELE si PE NOI CA REZOLVATORI.

Dar, indiferent cat de sclipitoare este ideea ta de afaceri, poti bate la usa cuiva, care nu te cunoaste, sa-i spui:

" - Bai "clientule", eu stiu ca ai o problema sau mai multe si singura ta solutie sunt EU!"?

De aceea, spuneam ca secretul acestei schimbari este sa intelegi mecanismul si apoi sa faci asta cu talent.

Daca vanzarea este un serviciu si MARKETINGUL SERVICIILOR ESTE SERVICIUL INSUSI,

Atunci, cand vanzarea nu are nicio legatura cu etica si morala, SERVICIUL NU FUNCTIONEAZA, nu-i asa?

Peter Druker, parintele marketingului spune ca: "SENSUL MARKETINGULUI ESTE CA VANZAREA SA DEVINA NENECESARA"

Si-atunci de ce sa nu transformam vanzarea in cumparare, daca noua tuturor ne este "pe invers" sa vindem, de vreme ce tuturor ne place SA CUMPARAM.

Orice pasiune ai avea, merita sa ai incredere ca poti fi cel mai bun pe domeniul tau.

Totul depinde de acesti primi pasi ai transformarii modului de gandire si de un sistem, care poate sa-ti automatizeze vanzarile, transformandu-le in cumparari.

Asa ca ai grija ce gandesti, pentru ca s-ar putea sa ti se intample, asa cum spune R. W. Emerson: "Gandul este lumina si se publica in tot UNIVERSUL"...

3. CUM s-ar putea reinventa sistemul, pentru a nu transforma afacerile intr-o "Vale a Plangerii", ci in povestea vietii noastre, pusa pe pilot automat.

Iata cateva situatii si motive, pentru care oamenii nu te pot vedea ca pe rezolvatorul problemelor lui:

1. Nu constientizeaza problema pe care o are pentru ca "OAMENII NU STIU CE NU STIU"

2. Considera ca nu este momentul potrivit, deci constientizeaza problema pe care o are, dar are multe motive subiective sa amane rezolvarea ei, avand alte prioritati;

3. Constientizeaza problema pe care o are, dar nu si ca aceasta s-ar rezolva cu ceea ce ai chiar tu de oferit;

4. Constientizeaza problema pe care o are, dar ii place ca cineva sa-i puna pe tava rezolvarea si are incredere numai in cativa sfatuitori (influentatori);

5. Nu te cunoaste si nu are incredere, deci are prea multe optiuni si mai bine asteapta.

Acum spune si tu, pentru atata lucru merita visul tau ingropat?

Stephen Covey, unul dintre marii profesori de leadeship strategic, spune ca:
“Radacina problemelor cu care se confrunta lumea, ca natiune, ca familie si ca viata personala este una spirituala.”

Asadar, daca vrei sa ai o afacere sustenabila, trebuie sa-i faci pe ceilalti sa devina ambasadorii tai, deci te concentrezi intai sa-ti descoperi pasiunea, pentru ca pasiunea naste entuziasm si entuziasmul chiar este molipsitor, dupa care inveti cum sa trezesti in ceilalti visul tau.

Pana la urma Biblia chiar este cea mai tare carte de marketing, pentru ca firul ei rosu este: "Daruind, vei dobandi!".

Google, Facebook si altii ca ei, au inteles asta, o respecta cu strictete si iata ca au ajuns printre primele companii de pe Planeta...

Daca iti place cum gandesc si vrei sa vezi lucruri, care pentru unii pareau imposibil de realizat, te astept la un ceai sau o cafea...

Unii ma numesc specialist in marketing, dar eu cred ca si tu vei ajunge cea mai buna specialista sau cel mai bun specialist in marketing, daca inveti sa te armonizezi cel mai bine cu oamenii si vei incepe sa gandesti ca ei. Dupa ce stapanesti principiile, vei ajunge si la propriile metode si apoi vor scrie altii carti despre viata si pasiunea ta.


Etichete: specialisti in marketing , specialisti in vanzari
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
Nu au fost trimise comentarii.
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site