Optimum communication

Marketing experiential

De ce crezi ca ceea ce faci, produci sau ai de gand sa produci, n-ar fi mereu judecat dupa pret in raport cu competitorii tai?

 




Mai poti avea somn noaptea, stiind ca de la o zi la alta vor aparea noi competitori care vor scadea pretul si-o vor anunta in gura mare, pentru ca vor fi nevoiti sa reziste macar pana sa-si achite creditele si leasing-urile?

De vreme ce suntem in ERA Google si o simpla cautare atenta ne poate afisa intr-o fractiune de secunda, cel mai bun pret, acum cand si copiii de clasa a II-a au deja un smartphone, ce crezi ca-i impiedica pe oameni sa intre pe www.PRICE.ro sau www.COMAPARA.ro in timp ce sunt la tine in magazin si dupa ce au probat si testat ceva, sa mearga unde este mai ieftin sa achizitioneze acel lucru.

Intreaba-i pe cei din magazinele de parfumuri, cate persoane miros si cate cumpara? Si apoi verifica de cate ori au crescut vanzarile magazinelor online de parfumuri?

Tot asa se intampla peste tot, inclusiv cu restaurantele si hotelurile, cu excursiile s.a.m.d. Cei care stiu sa caute sunt si mai fericiti. Da, am prieteni care stiu sa-si "caute" vacantele si stii la ce pret le-au cumparat? Iti spun eu: LA JUMATATE DE PRET.

Apple detine de ceva vreme o aplicatie pe iPhone functionala in SUA, care-ti citeste codurile de bare de pe etichetele dintr-un magazin si intr-o fractiune de secunda iti spune unde gasesti acel lucru, la cel mai bun pret.

Cine poate rezista intr-o asemenea COMPETITIE CU PRETUL, daca nu ar face ceva extraordinar, ca sa contracareze acest „TSUNAMI” ce tavaleste intreaga economie si nu iarta pe nimeni.

Nu cumva merita sa te opresti din drum si sa analizezi, daca cumva exista vreo portita de scapare?

Afla ca eu am descoperit-o si o aplic din 2005.

De ce crezi ca marii ganditori din economie au confirmat ca MARKETINGUL EXPERIENTIAL este secretul tuturor minunilor, capabil sa contrazica orice previziune despre criza economica?

De ce Walt Disney, parintele marketingului experiential a spus:

„Am inteles ca se apropie o perioada de recesiune. Eu am decis, NU voi participa” si CHIAR A REUSIT SA SE TINA DE CUVANT?

Te mai poti gandi vreo secunda ca vei rezista acestui val, cand vei porni propria afacere sau ca afacerea pe care o detii nu va intra sub incidenta aceleiasi comodificari?

Dar poti sa stai cu mainile-n san si sa nu mai faci nicio afacere pentru ca toata lumea vrea gratis-gratis, ieftin-ieftin?

De ce crezi ca, dupa ce am descoperit marketingul experiential si vanzarile experientiale, nu-mi mai trebuie nimic altceva?

Cine s-ar fi gandit la toate acestea acum cativa ani? Si ce mai ramane din marfurile si produsele noastre? "Noi din ce mai traim?" ar putea zice cetateanul turmentat.


Care sa fie oare "THE NEXT BIG THING"? Sau se poate si mai rau decat atat?

Nu ti se pare caraghios ca marfa se regaseste acum inclusa in servicii?

Daca toata lumea poate cumpara acum un smartphone cu doar un EUR, cate telefoane crezi ca se vor mai vinde?

Stii bine ca inainte avem cele 3 dimensiuni economice: produse, servicii, consultanta si a mai aparut ceva? Eu cred ca acest CEVA, este doar pentru cei care au ochi sa vada si nas sa adulmece oportunitatea!!!

Noi operam cu strategii de marketing experiential, inca din 2004-2005 si nu ne-am gandit o clipa ca asta va fi marea lovitura in viitorul apropiat si ca fara asta chiar nu se mai poate diferentia substantial un brand si cuceri cumparatorii.

Cum ti se pare ideea de a transforma orice actiune de cumparare intr-un eveniment? Mergi la cumparaturi si se-ntampla ceva, care pur si simplu te face sa platesti un pret, care la o analiza profunda este, de fapt, un pret bazat fundamental pe experienta traita in acele clipe, motiv pentru care ai si platit.

Pentru ca viata merita traita si suntem atat de prinsi in labirinturile economiei, ajungem sa ne multumim si cu bucuriile mici de orice moment, care ne creaza acea rupere de ritm si face ca o cumparare sa nu mai fie ceva comun, ci sa para o poveste, deci o experienta de care avem nevoie.

Si cum viata ne este jalonata de evenimente, subliminalul nostru cauta cu frenezie experiente ca si sens, evident, platind pretul cuvenit.

Mergem in excursii unde pupatul delfinilor, plimbarea cu barca ce are fundul transparent, printre bariere de corali, cu carul cu boi sau plimbarea cu sania trasa de reni au devenit mari atractii. Mergi la o pensiune in inima muntelui si gasesti in curte, un mare zid din barne special amenajat pentru catarat sau cine stie ce vale cu struti in Romania, care e plina de surprize.

Am cunoscut-o la un targ de turism, prin 2003, pe proprietara sau managera unei pensiuni numita "Valea Cu Struti" si pentru ca ma ocupam de team building-uri in firma, am incercat sa rezerv pensiunea si de cel putin 4 ori era "overbooked", ca sa zicem asa. Avea balon cu aer cald, ferma de struti, paintball si alte chestii, care pareau atat de atragatoare la acel moment, incat nu mai facea fata afluentei clientilor, iar la alte pensiuni era foarte "lejer".

Ei au inteles foarte bine ca oamenii vor plati pretul sederii la pensiune, daca sederea lor se transforma intr-un eveniment si nu au gresit deloc.

Acum cativa ani am mers in excursie la granita cu Canada, ca sa vedem Niagara si ajungand in Buffallo, am zis sa ne oprim la un mall sa facem cumparaturi. Am intrat in acel mall, care avea palmieri si liane exact in mijloc, iar atmosfera parea de jungla, ceva foarte exotic, cu papagali si alte pasari si animalute. Atat de mult ne-a placut si muzica in surdina, incat am ramas captivi acestei experiente, aproape uitand ca ne aflam in tranzit spre Niagara si nu pentru cascat gura prin mall-uri. Apoi am mers si am intrat intr-un Hard Rock Cafe, unde iarasi a fost o experienta de neuitat.

Acum oriunde ma duc vanez experienta Hard Rock Cafe, daca e sa aleg unul din mai multe restaurante, pentru ca acolo exista o poveste si o continuitate.

Prin urmare ce cumparam de fapt? Si ce ar trebui sa fie MARKETINGUL EXPERIENTIAL?

Cumva acesta sa fie ultimul trend in marketing si cea mai buna strategie de diferentiere?

De ce consumatorii trebuie vazuti ca "OASPETI"?

Crezi ca marketingul experiential se "consuma" doar la restaurant?

Te las sa judeci singur/a si daca imi dai dreptate, te astept la Cursul de Marketing Experiential de 3 zile, numit: "Toti clientii tai sunt oaspeti" sau Cursul de Vanzari Experientiale, care sunt convins ca-ti vor schimba perspectivele despre marketing si vanzari.

Nu cred ca este o companie in Romania, care sa nu vrea sa scape de discutia despre pret si sa se diferentieze fundamental de competitorii sai.

Ei bine, asta nu se prea poate face altfel, decat decodificand aceasta a IV-a dimensiune economica numita EPERIENTA.

De aici inainte este doar pentru cei care inteleg schimbarea sau cauta sa o-nteleaga. Aceasta reasezare vine tavalug peste noi, iar cine nu este pregatit, pierde ocazia de a fi trend setter pe domeniul lui de interes.

Formular inscriere cursuri


Etichete: marketing experiential , cursuri de marketing experiential , ultimul trend in marketing , MARKETING 3.0
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site