Specialist in marketing experiential
Specialist in marketing experiential, chiar tu
Ca sa poti deveni chiar tu un specialist in marketing experiential, trebuie sa renunti total la gandul ca trebuie sa mai vinzi PRODUSE, SERVICII sau CONSULTANTA in vremuri in care TIMPUL sau EXPERIENTA a devenit a IV-a domensiune economica.
Acest concept este de domeniul trecutului, pentru ca vezi si tu cum o companie ca GOOGLE, Facebook si altele ca ele au depasit prin incasari, in doar cativa ani, afaceri de familie, de genul Wallmart, care durau de 100 de ani, adica peste 3 generatii. Dar tot experientiale se numesc si Disney sau Virgin.
Despre Disney, de pilda, stim foarte bine ca a crescut indiferent de criza economica prin care a trecut omenirea. Walt Disney fiind considerat, de fapt si parintele marketingului experiential.
El spune asa:
“Tu poti proiecta, crea si construi cel mai minunat loc din lume. Dar, intotdeauna, iti trebuie OAMENI, ca sa poti face din vis realitate”
Acum specialistul in marketing jongleaza cu ATENTIA oamenilor si o transforma direct in munti de bani, fara sa mai aiba grija marfurilor pe stoc, depozitarii, perisabilitatii, sa mai administreze armate de oameni, sedii, masini, salarii.
Acum specialistul in marketing experiential este de fapt un regizor de experiente de marketing, ajutandu-i pe cei care inca mai vand produse, servicii sau consultanta, sa-si puna afacerea pe pilot automat, transformand afacerile intr-o scena si munca oamenilor in spectacol.
Chiar am scris un articol despre Pike Place Fish Market din Seattle, unde intelgenta unor oameni, care au inteles sa vanda pestele in mod diferit, adica “inglobat” intr-o experienta, a facut ca piata aceea de peste sa aiba in jur de 10.000 de vizitatori pe zi.
Da, si cei cu piata de peste au inteles, ca nu poti avea cota de piata, fara sa fi castigat in prealabil o cota considerabila de ATENTIE.
Stim cu totii ca, pentru a ajunge la inima publicului tau tinta, trebuie, in primul rand sa tii la oameni, pentru ca asta se vede si se simte, cu care, apoi, sa comunici si sa jonglezi cu mai multe tipuri de inteligente si nu vorbim aici de manipulare.
Chiar ma derajeaza ca foarte multi vin pentru coaching sau la cursurile de marketing experiential, confundand asta cu niste cursuri de manipulare, cand noi, de fapt, facem aceste minuni doar prin experientializarea afacerii.
Iata lista celor noua tipuri de inteligente:
CELE 9 INTELIGENTE sau 9 moduri de a fi mai destept
1. Verbal, lingvistic, sau CUVANTATOR SMART
2. LOGIC, MATEMATIC sau MATH SMART
3. VIZUAL/ SPATIAL sau ART SMART
4. TRUPESC/ KINESTETIC sau CORP SMART
5. MUZICAL/ RITMIC sau MUZICAL SMART
6. INTERPERSONAL sau LA OAMENI SMART
7. INTRAPERSONAL sau AUTOSMART
8. NATURALIST sau NATURAL SMART
9. EXPERIENTIAL sau GOD SMART
Daca nu ai inteles ce face noul specialist in marketing, te intreb:
Cu ce se ocupa GOOGLE?
Iar daca ai sa-mi raspunzi ca sunt cel mai mare motor de cautare, atunci explica-mi si mie, daca ti-au luat vreun ban pentru cautare?
Cu ce se ocupa Facebook?
Iar daca ai sa-mi raspunzi ca sunt cel mai mare portal de socializare, atunci explica-mi si mie, daca ti-au luat vreun ban pentru socializare?
Observi unde este smecheria?
Fiecare dintre acestia si inca multi altii ca ei, au inteles ca, fara a regiza experienta oamenilor intr-un mod spectaculos, nu poti face salturi spectaculoase in afaceri, pentru ca doar printr-o experienta de exceptie ii poti face pe oameni sa vorbeasca despre tine si ce ai tu de oferit.
GOOGLE nu vinde serviciul de cautare, ci EXPERIENTA DESCOPERIRII CAT MAI MULTOR LUCRURI, CARE TE INTERESEAZA.
FACEBOOK nu vinde serviciul de conectare cu apropiatii, ci EXPERIENTA SOCIALIZARII INTR-UN SPATIU FAVORABIL…
Chiar te rog sa-mi spui cum ai aflat tu de GOOGLE sau de FACEBOOK, nu ai aflat, ca si mine, de la ceilalti oameni? Au sau au avut ei nevoie de reclama?
Celebra poeta, Maya Angelou chiar spune, cat de puternic te impacteaza ceea ce simti:
“Oamenii vor uita ce ai spus, vor uita ce ai facut, dar nu vor uita niciodata, cum i-ai facut sa se simta”
AFACERILE EXPERIENTIALE NU AU NEVOIE DE RECLAMA
Da, asta este si smecheria, sa inveti sa-i faci pe oameni sa se simta spectaculos in relatia cu ceea ce ai tu de oferit, incat sa nu ai nevoie de niciun pic de reclama.
Exact cum spunea parintele marketingului modern, Peter Drucker, inca de acum 50 de ani:
“Sensul marketingului este sa asezi atat de bine lucrurile, incat produsele sau serviciile sa se vanda singure.”
Afacerile experientiale jongleaza cu mai multe unelte,
Cum ar fi ESCAPISMUL, EDUCATIE EXPERIENTIALA, cu ENTERTAINMENT, cu EXPERIENTA ESTETICA si cu EXPERIENTA POSESIEI, iar toate astea au nevoie de un suport puternic de intelegere a psihologiei cumparatorului, mai ales in noul context economic.
Daca te confrunti cu o problema de marketing, branding si comunicare si vrei o abordare experientiala, ca sa nu te mai coste nimic gasirea clientilor, ti-am pregatit mai multe cazuri, explicatii, materiale video si studii pe Problem Solving ACADEMY, ca sa stii si tu la ce sa te astepti din partea pietei si a competitiei tale, pe acest trend crescator al reinventarii afacerilor.