Optimum communication

Cum esueaza afacerile aparent unice


miercuri, 15 mai 2013

Acest articol este destinat in special celor care nu-si permit sa riste o afacere, ori pentru ca este prima, ori pentru ca este singura, ori pentru ca, mai degraba, sunt dispusi sa inteleaga totul inainte de a risca sa-si rateze visul.

Asa ca, intreb: Care sunt concurentii tai, cand crezi ca nu ai niciun concurent?

Adesea comunicarea integrata de marketing si experienta in consultanta in marketing si afaceri ne arata ca nu e bine sa fim exaltati si cum sa evitam gandirea unilaterala, asadar acest articol este clar destinat antreprenorilor care doresc sa porneasca o afacere noua si aparent infailibila si sclipitoare cu minim de riscuri sau vor sa faca afaceri mult mai profitabile.

De multe ori auzim despre idei geniale de afaceri, care pur si simplu ni se par si noua geniale si totusi, dupa mai multe luni sau dupa cativa ani, acele afaceri nici nu s-au clintit, ci, din contra, s-au inchis. Asta pentru ca si noi putem cadea in aceeasi capcana a gandirii unilaterale.

DA, am auzit asemenea povesti chiar si de curand si m-am simtit obligat sa creez acest articol pentru care cineva imi va multumi candva, daca va realiza ce greseala era sa faca sau ce trebuie de fapt sa corecteze la afacerea sa.

Nicio afacere nu este chiar unica!!!

DA, repet de oricate ori este nevoie.

Si chiar daca este aparent unica, ea nu va fi unica in mintea publicului nostru tinta, decat in momentul in care am reusit sa-i explicam sau sa-i transmitem cumva aceasta UNICITATE in integralitatea ei. Omul tinde sa catalogheze orice prin asociere cu ceea ce cunoaste deja.

DA, am auzit despre multe idei geniale de afaceri, dar NU avem voie sa ne aruncam cu capul inainte, crezand ca unicitatea ei ne va scuti de investitii intr-un branding valoros si in comunicarea lui. Si spun asta, mai ales, celor care chiar nu au bani sa-si promoveze acea idee, adica investesc pana la un punct, care in timp se va dovedi a fi si PUNCTUL TERMINUS.

ATENTIE! NU vreau sa fac apologia branding-ului bun sau importantei pe care o are comunicarea integrata de marketing si consultanta in comunicare, dar inertia mintilor si limitarile pe care le avem de obicei la nou sau la explicatii incomplete, ne poate crea mari probleme.

Orice judecata de valoare se face dupa un referential, iar daca omul caruia i te adresezi nu are habar despre ceea ce ii oferi, tinde sa compare cu ceva stiut. Iar daca acel ceva stiut este deja clasificat prost sau nefavorabil in mintea celui caruia i te adresezi, RISTI, nu sa esuezi, ci sa esuezi cu exaltare Laughing...

De aceea revin asupra strategiilor creative de comunicare si spun:

Stii cat de importanta este PRIMA IMPRESIE IN VANZARI?
Este EXTREM DE IMPORTANTA, pentru ca prima impresie este o singura data.

DA, iti faci un brand, creezi o scrisoare de vanzari, un design de flyer sau un newsletter, sa zicem si crezi ca este suficient ca sa dai lovitura si, cand colo, acea scrisoare, acel fluturas publicitar sau newsletter, tocmai iti pune capac.

Cum iti pune capac? Pai da, exact cum am spus. Tu nu esti singur pe lume si publicul tau tinta primeste milioane de scrisori, de brosuri, de vouchere, fluturasi si newsletter-e, de care tocmai s-a saturat.

Tu nu-ti cunosti la perfectie clientul, nu comunici corect, ba mai mult il si inghesui cu informatii, care, cu cat sunt mai multe, il sperie pur si simplu, din cauza crizei de timp pe care o are fiecare dintre noi. Ce, tu crezi ca ceilalti nu sunt fiecare cu problemele lui? Fiecare sta cumva cu banii in mana la usa sa te astepte? Ce, tu intelegi din prima ce vor altii sa-ti transmita, mai ales daca nu-ti comunica “pe limba ta” sau nu esti in momentul potrivit sau nu ai rabdare pentru asa ceva?

Sunt gata sa pariez ca iti va tine minte sigla si tipul de fluturas, brosura, voucher sau semnatura din e-mail si, a II-a oara, cand tocmai ti-ai dat seama ca n-ai facut bine ceva si vrei sa corectezi, numai bine ca nu mai ai cui pentru ca “ai speriat vanatu’”, tragand focurile in aer, cum imi place sa spun de obicei.

Oare merita sa risti?

Oare degeaba firmele occidentale isi concentreaza 82% din eforturile de marketing pe marketingul prin continut si pe strategii creative de a face acest lucru?

CONCLUZII SIMPLE:

1. Fa-ti publicul sa te caute si nu te mai napusti asupra lui!
2. Invata-l sa te descopere si califica-l pentru ceea ce ii oferi!
3. Determina-l sa vorbeasca despre tine!

Cum?

“Concurentii nostri”, de cele mai multe ori, nu sunt doar relele facute de altii pietei careia ne adresam sau ceea ce este deja clasificat in mintea publicului nostru tinta, ci suntem noi insine, pentru ca in mod egoist consideram ca toti sunt datori sa stie cat de tari suntem noi ca am creat idei geniale de afaceri sau “le-am imprumutat” de undeva si, sa zicem ca le-am adaptat sau chiar imbunatatit...

Tocmai despre asta si despre cele 40 de tehnici de a reinventa vanzarea fara a irosi timp, energie si bani, studiem in cele mai multe dintre cursurile de creativitate in vanzari pe care le-am lansat.

Aboneaza-te la newsletter, pentru ca vom mai dezbate acest subiect sau contacteaza-ne si-ti vom explica.

Etichete: Idei de afaceri , consultanta in comunicare de marketing , consultanta branding , comunicarea integrata de marketing , branding , specialisti in comunicare , specialisti in branding , scrisori de vanzari , strategii de comunicare , consultanta in vanzari , creatie de continut
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
de Sinteze grade didactice, 2016-06-15 11:42:32
Foarte bun articol. Felicitari !
de Optimum Communication, 2015-11-16 04:03:48
Merci din suflet Marius,

Ma onoreaza ca-mi urmaresti postarile.

Pregatesc un proiect unic in lume, care va ajuta pe romani sa-si schimbe povestea intr-un mod spectaculos (adica sa-si poata valorifica experienta, pe bani adevarati) si am fost tare prins.

Te astept pe Facebook pagina oficiala Adrian Stavriu sau, in curand, in comunitatea www.problemsolvingacademy.ro.
Lucrez inca la platforma si la o multime de materiale aplicative gratuite.

O zi plina de inspiratie iti doresc,
Adrian
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site