Optimum communication
Optimum Communication

Mitropolia Moldovei angajeaza specialist in marketing


joi, 21 ianuarie 2016

Astazi am fost intervievat de cei de la Observator, Antena 1, in legatura cu parerea mea despre:

1. Necesitatea infiintarii unui post de specialist in marketing tocmai in cadrul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei;

2. Ce ar putea sa faca sau ce ar trebui sa faca un specialist in marketing in cazul acesta "neconventional"?;

Pentru ca interviul a durat 7-8 minute si raspunsul meu a fost redus la doar 14 cuvinte, imi rezerv dreptul de a comenta acest lucru si de a lamuri confuzia creata insasi din definitia marketingului.

NOTA: pe cei "slabi de inger" ii invit sa nu citeasca mai departe, pentru ca nu voi face trimitere doar la Biblie, ci si la pamanteni celebri, patrunsi de spiritul Bibliei...

Richard Bach, de pilda, are o vorba, care-mi place la nebunie:

"Nu exista paradisuri, nici infernuri, ci doar aceste lumi nesfarsite pe care tu insuti le creezi, pana in momentul cand vei gasi solutia."



Sa vedem acum: "CINE RIDICA PRIMUL PIATRA?", "atacand" pe rand problemele pe care "inculpatul marketing" ni le-a adus cu ocazia acestei NEstiri si profit de acest lucru, ca sa va impartasesc viziunea mea cu "blandete", chiar daca vom vorbi despre condamnarea cuiva la indreptare:

1. DA, intotdeauna am spus ca BIBLIA ESTE, DE DEPARTE, CEA MAI TARE CARTE DE MARKETING, pentru ca firul rosu al Bibliei, acel: "DARUIND VEI DOBANDI", bine aplicat, a facut ca GOOGLE, APPLE, FACBOOK, VIRGIN si altii ca ei, sa ajunga in doar cativa ani, printre primele companii de pe Planeta si vorbim despre cifre greu de pronuntat.

Noi oamenii, cu totii, avem nevoie de visuri, ca sa existam si de marketing, mai mult ca oricand, ca sa le implinim, pentru ca altfel nu am putea supravietui. Insa, tot noi, suntem aceia, care am pervertit marketingul de la intelesul lui profund si l-am transformat in ceva rusinos si de aceea voi redefini marketingul, asa cum eu il vad, dar la final.

De aceea, Ronald Reagan, fostul presedinte al SUA, are o vorba:

"Intre copertile Bibliei sunt raspunsurile tuturor problemelor cu care se confrunta omenirea"

Stephen Covey, unul dintre marii profesori de leadeship strategic, spune ca:

“Radacina problemelor cu care se confrunta lumea, ca natiune, ca familie si ca viata personala este una spirituala.”

Cand ai o pasiune si vrei sa faci din asta un mod de a trai, respectiv sa castigi exact cat ti-ai propus din visul tau, asa cum scrie in Biblie, la pilda inmultirii talantului, daca te tii strict de invataturile biblice, practic nu ai cum sa nu reusesti.

Iar cand spun asta, o fac in cel mai responsabil mod cu putinta.

Daca faci o afacere si te comporti de parca ai pune un gard intre tine si consumatorii tai, cerandu-le sa-ti arunce intai banii, ca mai apoi tu sa le arunci inapoi ce le-ai promis, asta nu face decat sa se ajunga la marile anomalii pe care le-a facut marketingul in trecut, cand ne numeam audienta specifica: "PUBLIC TINTA".

Daca-i spui "PUBLIC TINTA", mie mi-e clar ca vrei sa tragi cu ceva in el, nu?

Ce, crezi ca gresesc, cand spun ca lumea afacerilor s-a pervertit atat de mult incat e anormal sa pretinzi si volan, cand te duci sa-ti ridici masina obtinuta in urma unei campanii publicitare, ce anunta mari promotii?

Da, a ajuns sa para anormal daca te astepti ca, ajungand cu avionul la destinatie, sa-ti ajunga si bagajele... Si asta numai din cauza noastra.

Daca mergi pe "trendul" asta, evident ca esti tentat sa spui cu ura: N-ai spus tu clientule, "tintitule", ca vrei ieftin? Ti-am dat ieftin. Dar acum te incapatanezi sa mai vrei si volan sau sa mai vrei si bagaje, dupa ce ca ti-am dat masina sau dupa ce ca te-am adus la destinatie?

Ei, bine, asta nu mai este marketing, ci O MARE PROBLEMA SPIRITUALA, pe care o avem si, de aceea, tot un marketer trebuie si chiar o poate rezolva, spiritualizand latura pragmatica a lucrurilor...

Aceasta lipsa de respect si consideratie dintre noi si aproapele nostru, care duce la marile noastre probleme, poate fi readusa la normalitate, prin constientizarea pacatului de a nu mai avea nici cel mai mic respect pentru aproapele nostru si asta se intampla, doar daca mai trecem si pe la biserica... Si nu ma refer aici la biserica pastorita de preoti "marketeri", ci de duhovnici adevarati si, Slava Domnului, ca inca mai sunt!

2. Ce ar putea sa faca sau ce ar trebui sa faca un specialist in marketing in cazul acesta "neconventional"?;

Un specialist in marketing, daca este si un crestin autentic, poate sa introduca "aplicatii practice" ale invataturilor crestine si sa creeze hub-uri, unde oamenii se pot intrajutora, ca sa vorbim in termeni de specialitate.

Principiile WIKINOMICS la asta se refera, iar noi stim cu totii ca "UNIREA FACE PUTEREA", insa mass-media mai mult "DEZBINA ET IMPERA", dupa cum observam, nedorind sa scoata frumusetea la suprafata si bazandu-se pe sloganul: "GOOD NEWS, NO NEWS!"

Din punct de vedere al marketingului, daca tot m-am bagat in seama si ai ajuns sa citesti pana aici, motiv pentru care iti multumesc, nu fac altceva, decat sa-l citez pe Michael Porter de doua ori:

"A FACE BINE ESTE CEA MAI MARE OPORTUNITATE DIN LUME" si asta chiar are legatura cu marketingul

"ESENTA UNEI STRATEGII ESTE SA ALEGI CE SA NU FACI" si asta in sensul in care, se vede "din avion" ca noi suntem cei care am gresit "strategia", facand din marketing, ceea ce nu ar fi trebuit sa fie...

Cum sa mai credem in publicitate, daca publicitatea face ce spunea Kotler:

1. Marketingul te intrerupe, cand tocmai te uitai la un film frumos;
2. Marketingul iti vinde o mare transformare in frumusete, dar de fapt iti serveste un ruj;
3. Marketingul iti scrie niste clauze mici-mici de tot pe verticala, pe care le citesti de abia dupa ce te-ai tepuit;
4. Marketingul iti spune sa cumperi acum, ca platesti la anul si, dupa ce ti-au aplicat asta mai multi, descoperi ca ai ajuns dator vandut si nu-ti mai ajunge salariul sa traiesti;
5. Marketingul iti spune: "Cumpara mai mult, ca e mai bine." si te trezesti cu prea multe lucruri de care chiar nu aveai nevoie;
6. Marketingul planifica un lucru sa iasa mai repede din uz sau cum a facut Apple cu iPod-ul ca carui baterie tinea exact cat garantia;
7. Marketingul te zapaceste cu prea multe alegeri pe care trebuie sa le faci...

Iar aici poti sa adaugi si tu, cate tepe ai luat, pentru ca te vad cu piatra in mana, iar lista ramane deschisa, pentru ca si astazi mai este o zi in care trebuie sa fii tot mai atent, ca sa nu fii tepuit...

De aceea este nevoie sa intelegem ca acest secol trebuie sa fie unul spiritual sau nu va mai fi deloc.

Tu esti multumit/ a de sensul spre care ne indreptam atat de vertiginos?


Si cateva intelepciuni biblice de la R. W. Emerson:

"Desi calatorim prin lume ca sa gasim frumusetea, noi trebuie sa o purtam cu noi sau altfel nu o vom gasi niciodata." Deci, daca ne gandim ca Mitropolia Moldovei si Bucovinei vrea un specialist in marketing, ca sa vanda mai multe lumanari, inseamna ca asta cautam noi in semeni, din pacate.

"Fericirea este un parfum pe care nu il poti pulveriza pe cineva fara sa ajunga si pe tine.", asadar, daca prin ceea ce faci aduci fericirea clientilor, cu siguranta vei ajunge sa fii si tu fericit...

"Prezentul este un edificiu pe care Dumnezeu nu il poate reconstrui." Daca am inteles ca cele mai multe dintre lucruri ne dauneaza ca natiune, ca oameni, ca fiinte, nu tot de noi depinde ce facem in viitorul apropiat?

"Oamenii de succes sunt tot timpul in cautarea oportunitatilor de a-i ajuta pe ceilalti. Ratatii sunt cei care intotdeauna intreaba: “Ce-mi iese mie din chestia asta?”Brian Tracy

Daca nu facem niciun gest, fara sa ne iasa ceva, crezi ca va avea altcineva grija sa indrepte lucrurile?

Am facut toate trimiterile acestea doar ca sa-ti starnesc curiozitatea de a explora binele, dar iti garantez ca, stapanind foarte bine principiul: "DARUIND, VEI DOBANDI", vei ajunge cu siguranta sa castigi exact cat ti-ai propus din pasiunea pe care o ai, fara niciun alt fel de marketing.

Doamne ajuta sa avem ganduri bune si sa ne facem fiecare treaba, fiind uniti in bine, pentru ca doar asa vom schimba lumea asta atat de "intortochiata" si rasturnata...

Un parinte duhovnic m-a auzit spunand: "Sa ai spor!" si m-a corectat, invatandu-ma sa spun: "Sa ai spor in toate cele folositoare!", pentru ca si in rau se poate sa "sporesti" :)

Intorcandu-ma la pasiunea mea si inainte de a-ti ura: "SPOR IN TOATE CELE FOLOSITOARE!",

IATA DEFINITIA MEA PENTRU MARKETING:

Pentru ca “A CREA CEVA, INSEAMNA, de fapt, A REZOLVA O PROBLEMA” (P.S. Hoffman), MARKETINGUL este ARTA de a face o lume mai buna, obtinand prosperitate din pasiunea pe care o ai, IDENTIFICAND SI REZOLVAND SUPERIOR (cu responsabilitate) problemele CLIENTILOR IDEALI, pe baza nevoii de a face OFERTE PERFECT PERSONALIZATE pentru CERERI PERFECT FORMULATE.

P.S.: daca ti se pare complicata esenta acestei gandiri, pe care o tratez la cursurile de creativitate in marketing, chiar mi-ar face placere sa ti-o explic la o cafea sau un ceai

Iata interventia mea in stirea cu pricina la minutul 1:18


Etichete: specialisti in marketing , specialisti in comunicare , specialisti in social media
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
de Horia Stingu, 2016-06-13 21:17:14
interesant si instructiv
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site