Optimum communication

4. Ponturi despre publicitate radio si creatie de spoturi radio

Folositi aceste ponturi atunci cand ganditi strategii de campanie radio sau aveti nevoie de o agentie specializata in publicitate radio


Radioul este un vehicul media exceptional, mai ales daca aveti deja o imagine a produsului/ serviciului sau companiei intiparita corect in mintea publicului tinta, acel awareness sau gradul de recunoastere al brand-ului despre care ar trebui sa va povesteasca reprezentantul acelei agentii de publicitate pe care o contactati.
Radioul este mai ieftin si mai ales detine suprematia in categoria "mediilor de dimineatza". El nu face altceva decat sa stabileasca in mintea oamenilor secventa de care au nevoie pentru a porni confruntarea cu o noua zi.
Daca stiti sa exploatati corect acest lucru, toate avantajele se vor rasfrange inevitabil asupra afacerii.
Iata cateva sfaturi scurte legate de publicitatea radio:

1. nu va lasati tentati decat de prime-time (sa zicem intre 8.00 si 13.00), acolo unde audienta radioului bate alte vehicole media;
2. daca planificati o campanie mai mare de 100 de spoturi publicitare, incercati sa obtineti spoturi gratuite in intervalele cu audienta ceva mai scazuta ori in weekend;
3. alegeti radiourile cu vechime, dar mai ales pe cele care au formatul muzical cel mai dorit/ ascultat de publicul tinta vizat;
4. daca aveti un buget redus, incercati sa sponsorizati o emisiune interesanta sau lasati agentiile de publicitate specializate sa va creeze o pastila sau o emisiune deosebita;
5. niciodata sa nu faceti un media planning cu mai putin de 3 spoturi pe zi, pentru ca veti arunca banii pe fereastra, iar cand aveti numai 3, incercati sa le planificati in zig-zag, daca nu stiti foarte bine comportamentul publicului tinta;
6. respectati regula de a nu forta mana unei agentii de publicitate de a crea un spot cu mai mult de 65 de cuvinte, daca vreti un spot de 30 de secunde;
7. nu muscati momeala de a cumpara spoturi mai scurte, deoarece radiourile cele mai multe nu calculeaza cu regula de 3 simpla proportia minutelor fata de pret;
8. lasati treaba de a optimiza bugetul unei campanii unei agentii de publicitate, deoarece sunt zeci de metode de a scoate mai mult din orice;
9. creatia de spoturi publicitare trebuie sa fie facuta de specialisti, nu trebuie lasata pe mana aceluiasi DJ de radio, neinspirat si plictisit de atatea reclame si a carui voce deja este foarte comuna ascultatorilor. Cum veti fi diferiti fata de concurenti, daca spotul va trece neobservat?
10. Concursuri cu premii si nu orice premii, va vor aduce mari beneficii. Asta este marele avantaj de a lucra cu firme de publicitare pe radio, pantru ca acestea stiu sa negocieze in numele dumneavostra in mod benefic.
11. In procesul de creatie de spoturi publicitare tineti cont de "carlig". Cereti unei agentii de publicitate sa creeze nu doar o diversiune, ci sa testeze pe un focus grup scenariile si vocile spoturilor audio propuse;
12. V-ati definit identitatea verbala/ vocala si cea audio, ati creat un temperament in ton cu capitalul de brand?
13. Ati elaborat un mecanism de evaluare a campaniilor?


Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site