Marketing prin continut
Marketingul prin continut s-a nascut odata cu evolutia motoarelor de cautare si, mai ales, odata cu dorinta asidua de a convinge clientii ca tu esti cea mai potrivita alegere pentru ei.
Nu se poate separa totusi o creatie de continut de partea de identitate verbala, deoarece de felul in care iti conturezi personalitatea in mesajele si textele scrise pe site, pe blog sau in social media, depinde si decizia de cumparare. Pentru ca, finalmente, asta ne si intereseaza.
Daca nu separam, de pilda, cea mai buna scriere de continut, de motivarea intentiei de cumparare, practic obtinem cele mai bune texte publicitare, dar pana la acea faza trebuie sa trecem prin cateva filtre, care sunt de fapt si filtrele de structurare si declansare a intentiei de cumparare.
Unul dintre principiile de baza al analizei textelor publicitare este filtrul numit Modelul Valorii Asteptarilor (MVA), dar pana la un marketing prin continut perfect, mai sunt si alti cativa pasi obligatorii. Si pentru ca publicitatea online functioneaza altfel decat multe dintre celelalte metode de promovare, ea trebuie tratata ca atare.
Cele mai bune performante pe care le-am obtinut, au fost ca, pana la 60% din vizitatorii unor site-uri, au ajuns pe pagina de contact.
In clipa in care ai un continut web foarte bun si motivant, un site, deci o afacere online, poate sa devina principalul tau punct de sprijin si sursa de profit, pentru ca este de zeci de ori mai ieftin sa faci asta.
Pe de alta parte, daca e sa analizam ca pe o strategie de continut pentru a obtine vanzarea perfecta, nu cred ca-ti este indiferent daca tu bati la usa cuiva sa-i vinzi produsele sau serviciile tale sau el bate la usa ta sa te intrebe cu cat ii vinzi produsele sau serviciile.
Asadar nu pot fi calificati ca specialisti in marketing prin continut, decat aceia care stapanesc foarte bine branding-ul si identitatea verbala, marketingul creativ, relatiile publice, Social Media Marrketing (SMM) si toate celelate arii de expertiza ale publicitii din secolul XXI.