Optimum communication

ESENTA CREATIVITATII


miercuri, 15 mai 2013

Esenta a ceea ce noi numim creativitate in marketing este si un mare paradox in acelasi timp.

Iata 3 cauze majore ale acestui paradox:

- creativitatea in marketing sau in orice domeniu, daca este tratata ca scop in sine,  poate anula scopul final si firesc de a economisi efort sau a ne conserva ori crea un avantaj prin acest mijloc.
De aceea, nu intamplator simpatizam cu motto-ul: Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene - David Dunham. Iar OAMENII CREATIVI sunt si, daca nu, mai eficienti, macar mai fericiti, asta sigur.

- unicitatea data de Dumnezeu fiecaruia presupune o zestre, care se regaseste si in metodele sau tacticile creative de a obtine anumite lucruri sau in felul nostru de a fi.

Oricate sabloane au fost impuse omenirii de-a lungul timpului s-au dovedit greu de suportat, iar la noi romanii s-a vazut cum din oricare asemenea tentativa s-a nascut intotdeauna o revolta sau o forma de rezistenta, chiar distractiva uneori.

Lipsa exercitiului creativitatii si "asezarea in linie", fie ca locuim la bloc, traim intr-o garnizoana unde totul este perfect previzibil sau lucrand aceleasi piese pe un utilaj intr-un mod mecanic, s-a demonstrat ca ne poate afecta psihicul, producandu-ne mari tulburari.

- CREATIVITATEA NU GARANTEAZA NEAPARAT EFICIENTA SI PROFITURILE, am putea spune ca este un alt paradox si, de aceea, masura creativitatii presupune si un referential legat de efectele sau impactul creativitatii asupra vietii noastre.

Asadar, ESENTA CREATIVITATII IN MARKETING presupune:

1. intelegerea problemei de marketing,

2. definirea problemei de marketing si

3. gasirea directiei in care trebuie pornit

De abia dupa aceea fiecare ne punem amprenta asupra ceea ce este de obtinut.

Daca gresesti unul dintre cele trei elemente ale esentei creativitatii totul se poate cheama cel mult "fantezie de marketing
".

In opinia mea creativitatea pentru spirit este ca oxigenul pentru fizic.

In definitiv, creativitatea din noi se revolta si ne impinge sa ne redescoperim in relatia noastra cu orice, atat pentru a supravietui, cat si pentru a ne satisface aceasta nevoie de diferentiere.

De abia cand descoperim cum ar trebui sa fie relatiile dintre lucruri, oameni, fapte, actiuni si sensurile lor, putem spune ca ne-am creat platforma corecta a creativitatii de la care trebuie sa pornim.

Chiar daca marile corporatii ne repugna uneori pentru ca au nevoie acuta de slujbasi "soldati" si "robotei", tot asa au nevoie si de creativi pentru a le reuni pe toate acestea, pentru a le controla sau pentru a se reaseza in relatia cu mediul de afaceri din care fac parte.

Voi face referire in articolele viitoare si la ceea ce inseamna creativitatea in vanzari, creativitatea in event marketing, in marketing prin continut si, mai ales, creativitatea in branding, capitalul de mare pret, de la care ar trebui intotdeauna sa pornim.

Voi explica ce inseamna creativitatea ca instinct de conservare si cum ar trebui folosita aceasta in mod rational chiar inainte de a ajunge la fundul sacului, pentru a ne trezi ca fara acest lucru vom trai doar in turma.

Esenta creativitatii, tradusa asa, ne ajuta sa ne gasim cea mai buna pozitionare a afacerii, cea mai ieftina cale de promovare si drumul cel mai scurt catre inima publicului tinta, inovand ulterior, pe cale de consecinta si cele mai bune strategii de loializare.






Etichete: Creativitate in marketing , creativitate in organizarea de evenimente , cursuri de creativitate , pozitionarea de marketing , programe de training , publicitate neconventionala , specialisti in marketing , specialisti in marketing online , strategii de continut , strategii de marketing , specialisti in vanzari
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
Nu au fost trimise comentarii.
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site