Naming si identitate verbala
Si pentru ca toate acestea trebuiau sa poarte un nume, uite asa ne treziram si noi, cu mai multe raspunsuri in fata intrebarii daca merita sa apelam la o agentie de naming si identitate verbala sau nu.
Pentru cei peste 16 ani de experienta in branding si comunicare integrata de marketing, putem afirma ca nu este chiar greu sa inventezi nume, ci greu este sa le porti dupa aceea si, mai greu, este sa creezi o identitate verbala sustenabila. Prin urmare, daca nu stapanesti toate valentele „de marketing” ale acelor nume, fie ele de restaurante, pub-uri, magazine, afaceri online s.a.m.d. te poti trezi ca ai vrea sa faci mai mult, dar numele nu-ti permite.
De aici pornesc de fapt povestile triste ale celor care ne contacteaza pentru strategii de comunicare si afla de la noi ceva ce deja banuiau ca scartaie pe undeva, dar nu stiau pe unde, asadar, alegerea numelui unei firme, te poate duce de la faza de nasa si ursitoare la cea de bocitoare in doi timpi si trei miscari.
Povestea fiecarui naming din cele de mai jos are in spate o strategie de brand si una de marketing, la care se adauga momentul economic si istoric al aparitiei si personalitatea celui care a solicitat-o.
- Scriere de continut web
- Slogane pentru firme de servicii
- Slogane pentru restaurante
- Slogane pentru magazine
- Slogane pentru vitamine
- Slogane pentru firme de constructii
- Slogane pentru agentii de publicitate
- Slogane pentru firme de consultanta
- Slogane pentru ziare si reviste
- Slogane pentru posturi de radio
* NOTA: oricati specialisti in slogane si nume de firme vei intreba, iti vor raspunde ca nici creatia de slogane si nici alegerea numelui unei firme nu pot fi scopuri in sine, ci doar pretextul cel mai bun de a da viata la propriu unei afaceri si de aceea ele trebuie sa fie mai intai remarcabile, apoi memorabile, promovabile, reiterabile, ajustabile/ maleabile, inconfundabile, credibile, etc. continand toate ingredientele unei afaceri strategice.
Intr-o piata atat de concurentiala este important sa anticipezi cum poate sa te ajute creatia unui nume de firma bun sau un nume de domeniu web strategic sau creatia unui slogan, unui headline sau alegerea unui motto potrivit. Toate acestea sunt, de fapt, parti dintr-un intreg si, daca nu vezi intregul pana la capat, poti crede ca ai bifat ceea ce aveai de facut si ca poti trece mai departe.
Credem ca nimanui nu-i este indiferent daca pentru promovarea unui nume iti trebuie 5000 de EUR sau 150000 EUR. De asemenea este important daca pornind de la acest nume poti pune in functiune marketingul rumorii, daca domeniul web se auto-promoveaza pe Google, daca poate crea trenduri sau poate duce la marcarea teritoriului de marketing al produselor sau serviciilor.
Pe scurt spus, a fi specialist in identitate verbala este despre a crea valoare mare din foarte putin. Mai este despre a gasi nume de concept valoroase si a opera cu oportunitatile pe care le poti crea, pur si simplu, din inventarea unor nume si povesti in jurul lor.
Nu facem reclama "pe post" pentru niciun nume de cafea, dar, de regula gasim o cafea buna, daca vrei sa facem o discutie despre cat de mult te pot ajuta un nume si o identitate verbala strategice.