Ce mai e nou prin jungla ta economica
joi, 8 august 2013
Ce mai e nou prin jungla ta?
Asa incepe al II-lea training de creativitate pe care l-am lansat.
Inainte de a citi articolul despre branding, te rog mult sa vizionezi videoclipul de la baza paginii!
Acceptand ca ne aflam intr-o jungla economica, deja incepem sa constientizam ca perceptia noastra despre cresterea afacerilor este oarecum gresita, tocmai pentru ca asociem jungla cu ceva total dezordonat, iar in realitate lucrurile nu stau chiar asa. Iata de ce:
1. Jungla are rege, deci nu poate fi in totala dezordine. Unele animale mai mici traiesc chiar in armonie perfecta cu cele mai feroce feline. Si n-ar fi aparut atatea legende, daca nu era adevarat...
2. Jungla poate avea si hiene, care produc pagube chiar si regelui, cand sunt lasate sa se adune si sa se inmulteasca. Deci frica mai mare de ranjetele lor ar trebui sa avem. Ele nu respecta prea multe reguli. "Hienele" au muscatura otravita!!!
3. Jungla este survolata de vulturi, care sunt mereu informati, pentru ca au o imagine de ansamblu. Ei sunt adesea folositi ca si simboluri pentru tari. Si asta ar trebui sa ne dea de gandit.
4. Jungla are mlastini, dar si resurse de apa, cate un ochi ici si colo, care te-ar inghiti nemestecat. Iar ca sa accezi la apa, normal ca e nevoie pentru a supravietui, trebuie sa alegi bine momentul. Mai ales cand crocodilii sau anacondele isi fac siesta. Daca jungla ta are la vest numai mlastini de cianura si la est apa potabila otravita de la substantele folosite in extragerea gazelor de sist, nu cred ca-ti va fi bine ...
5. Jungla are maimute, de multe feluri, adica ceva, de genul, urangutani, gorile si cimpanzei. Maimutariile aduc veselie pe chipurile unora din tagma lor, mai putin insa atunci cand te fura, fara sa poti face macar ceva...
Jungla asta are de toate, dar mai ales un dram de libertate, asa cum si noi o avem, daca stim s-o pastram. Adica libertatea de a intelege care e locul nostru cel mai potrivit in relatia cu toate acestea si mai ales cu cine ne-a creat. Pentru ca unii se trag din maimuta, relatia lor cu acestea, poate fi de bun augur, pana la un moment...
De ce oare se spune SUPRAvietuire si nu doar vietuire? O fi avand legatura cu ceva ce vine de deaSUPRA?
Vulturii insa mor si ei de batranete, impacati cu gandul ca le va sterge urma un altul tanar, care ii va vedea de sus cand s-au sfarsit.
Nu stiu de ce, dar in jungla mea parca vultur mi-ar placea sa fiu.
Poate din cauza detasarii pe care ti-o da imaginea de ansamblu.
Iar pentru asta trebuie sa te inalti cat mai sus, sa cuprinzi cat mai mult si sa vezi dezastrul pe care il fac omenii mici, cei mai de jos din specia lor.
In termeni de specialitate asta s-ar numi si pozitionare de marketing.
Iar pozitionarea nu se face fara sa dai din aripi tot timpul, sa muncesti si sa descoperi ce este in spatele lucrurilor marunte si acceptarilor tacite. O privatizare azi, o privatizare maine, mici talharii, dar care pregatesc "MAREA TALHARIE", aceea a sufletelor noastre, pentru ca doar cu atat vom ramane, cand totul ni se va lua.
Concluzia mea este ca VULTURUL a muncit destul ca sa poata vedea imaginea de ansamblu si merita catalogat ca BRAND PERSONAL... si orice branding trebuie sa inceapa cu un BRAND PERSONAL, acela care este mai intai OM.
Filmul se cheama PAJERAMA si, daca link-ul nu mai este valabil, te rog sa-l cauti tu pe youtube si sa revii la articol.
ASTEPT COMENTARII SI ITI MULTUMESC
Adrian Stavriu