Cele mai tari strategii de marketing
duminică, 17 iulie 2011
Cautam cea mai tare strategie de marketing si totusi ne scapa ceva, ce poate fi mai trist decat sa lunecam din esec in esec, nerealizand de unde anume ni se trage...
E de la sine inteles ca, daca nu stii foarte bine sa inregistrezi un esec si sa ti-l asumi, risti sa il repeti. Exact cum spunea Nicolae Iorga: “Cine nu-si cunoaste istoria, risca s-o retraiasca”.
Lumea afacerilor si cea in care incercam sa supravietuim este una dura si facuta parca numai pentru aceia care sunt maxim de bataiosi.
- Generalul Douglas MacArthur spunea: "Varsta ne rideaza trupul, iar renuntarile ne rideaza sufletul…”
Dar daca eu nu sunt din aceasta categorie, ce am de facut?
Unii ne repezim sa agresam la randul nostru, reactivandu-ne gena razboiului din instinct de supravietuire, pentru ca asta tindem sa intelegem si, se vede de departe ca, nu este in firea noastra acest lucru, dar ne aruncam in lupta, o lupta oarba si surda, cu nevazutul.
Asa sunt si unii dintre clientii care vin sa ne solicite strategii de marketing agresive. Si vor sa faca totul repede si cu ciuda, in loc sa faca totul cu detasare si dragoste.
Si descoperi ca radacina raului general se naste din lipsa de dragoste si respect fata de semeni, deci fata de clienti, pana la urma...
Atunci, cum sa ne mearga mai bine, daca nu intelegem ca, mai intai, trebuie sa-i ascultam pe cei cu care relationam. Si nu trebuie nici mai mult si nici mai putin decat atat... Sa-i ascultam, sa-i intelegem, sa-i bucuram, pentru ca bucuria aduce dragoste.
O firma care vinde telefoane mobile si alte gadget-uri de acest gen, a gasit ca cea mai buna strategie de marketing pentru telefoane mobile este sa-ti intelegi clientii, s-a gandit la ei si ce crezi ca a facut? A incarcat bateriile acestora, astfel incat a creat o mare bucurie, pentru ca poti sa-ti trasferi din prima numerele de telefon, muzica preferata si poti sa-l folosesti imediat.
Ce inseamna asta de fapt? In mintea cumparatorului e deja inregistrata a supriza placuta, pentru ca nu de putine ori iti doresti un anume lucru cu mult timp inainte de a-l achizitiona.
Si o asemenea chestie vine manusa, anuland o frustrare, cu care te-ai mai intalnit.
Crezi ca a II-a oara acel client va cumpara din alta parte?
Iata ca eu propun IUBIREA, ca fiind cea mai tare strategie de marketing.
La cursul de creativitate in organizarea de evenimente am pregatit o multime de exemple de strategii de marketing creativ, care ajuta pe oricine sa-si reconsidere plafonarea in directia organizarii de evenimente, ca sursa serioasa de bunastare.
Adrian Stavriu