Braconajul in marketing
luni, 25 februarie 2013
Braconaj in marketing - Metode vechi, metode noi
De la inceputurile publicitatii se tot vorbeste despre identificarea si exploatarea publicului captiv, ca fiind o metoda extrem de avantajoasa de a te promova.
Datorita interesului pentru acest subiect, pe care l-am mai tratat in diferite feluri, atat la cursurile de vanzari, cele de CSR, cat si la cele de comunicare integrata de marketing sau in unele dintre articolele anterioare despre publicitate neconvetionala, consider ca merita sa punctez cateva idei si sa lansez analize suplimentare.
Cat de avantajoasa este metoda si ce pesupune acest lucru in vremurile cele noi, te vei intreba, nu-i asa?
Metoda "vanarii" publicului captiv presupune in primul rand sa profiti de un avantaj nedrept pe care il ai asupra publicului tau tinta, respectiv sa-i “pompezi” reclama ta in ochi si in urechi, de cate ori il prinzi intr-un spatiu inchis.
Chiar si-ntr-un autobuz plin ochi cu calatori, toti anunciatorii se grabesc sa-si “inghesuie” si mai mult prospectii cu reclamele lor agresive.
Cum iti suna chestia asta? Ce te-au sfatuit specialistii in marketing pe care i-ai cunoscut?
Mie parca nu-mi suna deloc onest sa-l prinzi si sa-l "arzi" oricum ar fi, pe prospect, cu reclama ta, ce zici?
De aceea, daca tot vorbim de tinta si de un public "vanat" indraznesc sa numesc aceasta metoda: Braconaj in marketing.
Ti se pare drept ca atunci cand esti in spatii inchise sa fii invariabil bombardat cu reclame? Din toate partile, din toate unghiurile si cat se poate de galben, de mov, de rosu, tipator si “strident”?
Eu indraznesc sa cred ca epoca reclamelor care te "strivesc" a trecut si merita "ingropata" cu fanfara.
Eu indraznesc sa cred ca, daca s-a dovedit ca marketingul se redefineste odata la 5 ani, atunci si metodele neconventionale de publicitate, deja prea folosite ar trebui sa se pensioneze ca fiind deja conventionale si sa lase loc noilor metode neconventionale.
Prin urmare haide sa redefinim publicul captiv, sa redefinim braconajul in marketing, sa redefinim si noile “momeli” din marketing si vanzari.
Iar daca tot redefinim cam totul, n-ar fi mai strategic sa redefinim putin si afacerea si sa ne reinventam.
Eu NU mi-as “reinventa” afacerea, precum a facut-o in 1987 American Airlines, facand un profit suplimentar de peste 40 000 de dolari, eliminand o maslina din salatele servite pasagerilor de la business class sau altii care isi optimizeaza costurile lucrand cu mana de lucru din India, dar nu-si scad deloc preturile.
Eu as studia luni in sir comportamentul de cumparare al clientilor mei, as mai studia toate neplacerile pe care le-as putea elimina in relatia cu publicul tinta, as mai studia evolutia in gandire si concurenta indirecta sau din afara categoriei de produs si, mai ales, cum sa automatizez cea mai mare parte din afacere, lucruri esentiale, pe care cei mai multi le ignora pur si simplu.
Pana la urma, trebuie sa recunoastem ca avantajele nedrepte sunt cele care ne propulseaza serios afacerea, nu ai observat chestia asta?
Daca nu ai identificat bine avantajele nedrepte si nu ai identificat inca metodele noi de vanzari sau de “branconaj etic” in marketing pentru a-ti depasi competitia, aboneaza-te la newsletter si este posibil sa mai afli cate ceva in curand extrem de folositor.
Ce numesc eu “braconaj etic” in marketing: acele “capcane” de marketing prin care ii dai o sansa potentialului client sa aleaga singur, evident intre tine si tine :)...
Tema de gandire, articolul despre a nu mai fi prizonierul propriilor slabiciuni: Hai sa te fac om, uite ce trist sfarseste maimuta
sau Ce mai e nou prin jungla ta economica?