Cum se organizeaza evenimente mari pe banii altora?
Cum se organizeaza un eveniment de proportii pe banii altora?
Studiu de caz de comunicare prin evenimente
Comunicarea prin evenimente nu mai este de multa vreme ceva ce poate fi abordat clasic pentru ca n-ar mai avea acelasi efect. Iar nevoia de eficientizare a oricarui buget de publicitate ii determina pe clienti sa fie tot mai atenti la cat costa organizarea unui eveniment de impact.
De cate ori nu v-a atras ideea organizarii de evenimente cu ocazia lansarilor de servicii sau produse si ati renuntat din cauza costurilor? Chiar daca nu sunteti experti in relatii publice, va dati seama ca trebuie sa faceti tot ce puteti, in primul rand, cu ce aveti la indemana.
Noi garantam ca nu trebuie sa va sperie un asa job. Iata cum am procedat in cazul unei teme foarte grele, dar cu buget de promovare mic:
TEMA DE COMUNICARE PRIN CAMPANII DE RELATII PUBLICE:
La mai putin de 3 luni dupa lansarea si promovarea unui restaurant de lux din Bucuresti, se impunea sa crestem cumva numarul de "vizitatori" si, daca se poate, sa apelam la creatia de reportaje TV si radio locale.
Cine se astepta de la inceput ca 4 televiziuni mari si un post de radio se vor inghesui sa faca reportaje despre restaurant in mod gratuit.
OPORTUNITATI DE PROMOVARE A RESTAURANTULUI
Identificarea oportunitatilor de promovare a restaurantului, mai ales cand ne-am pus intrebarea “Cat costa promovarea unui restaurant?" in asemenea conditii, ne-au condus la concluzia ca nu reusim singuri sa creem un eveniment de mare impact cu buget mic, insa am descoperit ca evenimentul de aniversare publica a Anului Nou Chinezesc ce urma sa aiba loc la World Trade Center este de departe cel mai propice pentru promovarea restaurantului nostru atat printr-o campanie de relatii publice, cat si prin mijloace clasice aditionale.
STRATEGII DE PROMOVARE NECONVENTIONALA A RESTAURANTULUI
Intai am descoperit ca organizarea evenimentului se facea an de an de catre Ambasada Chinei si Ministerul de Externe si erau invitate firmele chineze din Romania, asadar am mers la WTC, serviciul de relatii publice si am solicitat un plan al locatiei. Astfel am identificat ca putem sa ne plasam de o parte si de alta a portalului principal gen pagoda despre care am aflat cum arata, acaparand aria vizuala cea mai importannta, lasand de o parte si de alta sa se inghesuie firmele mici cu standurile lor si mai mici. Apoi am cerut permisiunea si am obtinut prioritatea de a plasa 2 bannere verticale exact in fata stalpilor de la intrare si de a plasa cate 2 hostese langa fiecare panou vertical pentru a intampina vizitatorii.
Va intrebati ce a fost neconventional in toate acestea? Am spune ca:
1. Am creat un design deosebit pentru bannerele triptic menite sa imbrace colturile in ton cu pagoda portal integrand-o intr-un tot unitar, iar medaliile bucatarilor aflandu-se deja la loc de cinste;
2. Am monopolizat intrarea facandu-i pe ceilalti sa creada ca totul este o strategie de eveniment apartinand ambasadei;
3. Am creat pe un colt un ceremonial al ceaiului la chinezi oferind ceai cadou tuturor participantilor care asistau si faceau coada sa asiste la asa ceva;
4. Am creat pe celalalt colt o demonstratie de arta culinara cu 2 dintre cei mai titrati bucatari chinezi, care tot timpul au sculptat piese culinare de ornament pentru celebrele mancaruri chinezesti;
5. Am proiectat pe 2 parti un slideshow cu celebrele mancaruri pregatite de bucatarii medaliati;
6. Si am avut un stand pentru degustari de aperitive chinezesti extrem de gustoase;
EFECTELE PUBLICITATII NECONVENTIONALE PENTRU RESTAURANT
1. De la intrare se deducea subliminal ca acest eveniment este organizat de Restaurantul Golden Dragon, pentru ca erai intampinat doar de hostesele “personalizate" si primeai pliante adecvate cu restaurantul. Astfel toti angajatii de la firmele multinationale si bancile cu birourile in WTC au trecut pe la standurile noastre in pauza de masa;
2. Cum intrai, campul vizual majoritar iti era furat de armonia in care se imbinau portalul ambasadei si banner-ele uriase triptic plasate pe flancuri;
3. Cozile de “gura casca" de pe cele 2 parti te faceau sa iti doresti sa ajungi si tu sa vezi de ce stau oamenii acolo la asa cozi;
4. Aceste cozi au facut ca reporterii si cameramanii de la ProTv, Antena 1, Realitatea TV si Prima TV sa “miroasa" ca acolo e ceva deosebit si sa-si croiasca partie prin multime ca sa ajunga la noi;
5. De asemeni Radio Total a solicitat un interviu cu managerul de relatii publice;
6. In urmatoarele 2 zile televiziunile cele mai importante din Romania s-au inghesuit sa filmeze si restaurantul si sa difuzeze ineditul la Stiri in ore de maxima audienta cu reportaje de 3-5 minute sau mai mult;
7. Radio Total a decernat premiul “Cel mai chinezesc restaurant chinezesc din Romania" facand si un reportaj despre bucatarii “de aur";
8. Reporterilor le-a scapat fara sa stie ca au participat la un eveniment organizat de Golden Dragon, Ambasada Chinei si Ministerul de Externe.
Asadar, daca nu va imaginati ce beneficii au obtinut clientii nostri dupa acest eveniment cu costuri foarte mici, va invitam sa parcurgeti galeriile foto de la eveniment si sa cititi testimonialul directorului restaurantului legat de acest lucru.
Iata cum, cu un buget foarte mic am obtinut o campanie de relatii publice cu un impact colosal, astfel incat intervievand clientii am aflat ca veneau si din provincie ca sa manance la un asemenea restaurant.
Prin urmare, daca v-am starnit curiozitatea si vreti sa stiti de ce clientii nostri beneficiaza de organizare de evenimente cu totul memorabile si altfel decat ceilalti, va invitam sa ne contactati.
Cu ocazia aceasta mai puteti afla:
Cum se concepe marketingul pentru restaurante?
Cum depinde soarta unui restaurant sau hotel de strategii de promovare si tactici de relatii publice?
Dupa ce criterii se alege o agentie de organizare evenimente?
Cat costa organizarea unui eveniment?
Ce putere are comunicarea prin evenimente?
...si multe alte strategii de relatii publice testate singular sau in contextul comunicarii prin evenimente