Regizorii de experiente
miercuri, 23 iulie 2014
Articol si tutorial de marketing destinat tuturor celor care s-au plicitisit de marketingul clasic si de lipsa de perspectiva a bataliei prin pret si inteleg ca nu merita sa astepte nimic de la Guvern, pentru ca singurul plus pe care se pare ca sunt pregatiti sa ni-l dea deocamdata va fi de cel putin inca o taxa.
Pilonii pe care se fundamenteaza judecata noastra de valoare si a cumparatorilor in general, inainte de a lua decizia de a actiona sau a ne angaja in ceva intr-un fel (sa intram pe o pagina web, sa raspundem unui impuls, sa ne inregistram datele, sa cumparam, etc.), se stie ca sunt unicitatea produsului, serviciului sau spuselor si garantiile care vin la pachet cu aceasta.
Ce te faci insa intr-o lume deja inversata si la care cu greu ne adaptam, in care relevanta si diferentierile de orice fel se afla, pur si simplu, pe muchie e cutit, iar diferentierile prin pret le vor face intodeauna China sau tarile care si-au facut averi din comodificarea [uniformizarea] adusa de Google.
Ultima gaselnita „economica” si intrecere a ajuns sa fie de fapt nu intre calitate si pret, ci intre cei care stiu sa gaseasca un pret din ce in ce mai mic intr-una dintre tarile care stiu si-si permit sa transforme cel mai mic pret pe care-l stiai intr-unul mult mai mare decat ce pot ei sa-ti faca in China, Singapore, Malaezia sau Coreea.
Oare chiar crezi ca nu se va razbuna la un moment dat soarta? Crezi ca merita sa pribegim cu totii, ca Marco Polo, pe Drumul Matasii?
De aceea a si aparut acest banc: Dumnezeu a creat cerul si pamantul. Restul a fost fabricat in China.
Oricum, pana ajungem la aceasta calatorie initiatica, in care ne vom separa directiile, grosul, se pare ca, si-a gasit deja calea, iar restul, care nu cedeaza tentatiei dominatiei preturilor, au o singura sansa, aceea de a se transforma inevitabil in regizori de experiente.
Ce ma face sa pariez pe asta?
Cand specialistii in marketing si vanzari vor intelege ca singurul mod de a transforma vanzarea in cumparare este sa regizezi experienta cumpararii si ca timpul a devenit a IV-a dimensiune economica s-ar putea sa fie cam tarziu, pentru ca si competitorii tai vor pricepe ca asta este cheia succesului si vor dori sa aplice secretele acestui nou tip de marketing.
Continuarea articolului despre marketing experiential pe blogul personal,
Trainer Adrian Stavriu