Optimum communication

Tablourile de ansamblu, singurele cu efect terapeutic pentru afaceri


luni, 5 martie 2012

Atunci cand ne propunem lansarea unei afaceri sau ne propunem a iesi din anonimat cu afacerea existenta sau cu brandul personal, singurul si primul cadou pe care trebuie sa ni-l facem este tabloul intreg al afacerii, acel BIG PICTURE, despre care tot povestesc cei mai buni specialisti in marketing atunci cand iti pregatesc strategia comunicarii integrate de marketing.

Tot asta vor confirma si specialistii in branding, la care ar trebui sa te duci imediat ce ai gasit o nisa buna de afaceri, care crezi ca ti se potriveste.

Ok, am inteles, ar zice orice antreprenor care tinteste succesul sau aspirant la un brand personal autentic, dar cine sa-mi “picteze” acest BIG PICTURE si cat m-ar costa? Pentru ca nu am atatia bani.

Pe moment, daca cineva m-ar intreba asta, chiar daca am fost implicat in cresterea afacerilor pentru cel putin 650 de clienti in toti cei 18 ani de experienta in PR si comunicare integrata de marketing, primul raspuns care-mi vine, este tot o intrebare, mai precis:

Cat te-ar costa daca nu ai avea un tablou INTREG al afacerii?

Pretul lipsei tabloului intreg al afacerii, acel BIG PICTURE, pe care ar trebui sa-l contemplezi zi de zi, pentru a putea ajunge la prosperitatea ravnita, este exact cat tot visul tau.

Stim bine ca niciodata castigul nu a fost inaintea invatarii, decat doar in dictionar, acolo unde ordinea alfabetica este de referinta si atunci afacerea noastra va fi mereu plafonata exact la cat de mult am invatat noi despre ea si despre piata specifica marcii.

Cu alte cuvinte, inveti cum sa produci 20000 de EUR anul acesta, exact atat poti maxim sa castigi.

Prin urmare, cat dai pe initiere si pe tabloul intreg al afacerii tale, exact atat valoreaza.

Cum poti sa recompui un puzzle, daca nu ai vazut macar odata tabloul intreg?

Ce crezi ca va spune orice client despre colaborarea voastra? Va vedea el doar un portret "egoist"?

Un client, care nu ti-a "vazut" tabloul in splendoarea lui, va spune cu siguranta, cel mult, ca a colaborat parca odata cu tine sau ca doar i-ai spus ceva sau i-ai dat ceva. Deci, in opinia mea, clientul nu se regaseste mental in acel tablou.

Spre deosebire de el, acela care s-a regasit in tabloul tau va spune: eu lucrez cu ei pentru ca ma fac sa ma simt intr-un anume fel. Si va incerca sa-ti descrie felul cum l-ai facut sa se simta.

Retine deci, clientii loiali, ca despre asta este vorba in tablourile valoroase ale afacerilor prospere, nu vor spune am cumparat de la ei un X produs sau un Y serviciu, ci, atunci cand lucrez cu ei, ma simt asa sau ma fac sa simt asta si de aceea imi place sau ma identific cu acest BRAND.

Fie ca te intorci de la Galeriile Tretiakov, de la Luvru, Uffizi sau Ermitaj vei spune exact asa: tablourile pe care le-am vazut in aceste galerii m-au facut sa ma simt extraordinar… Am fost coplesit de emotii cand am vazut cutare si cutare tablou.

Asadar, am dreptul sa spun ca singurul lucru care va cantari cu adevarat vreodata in ierarhia valorica a unor afaceri aflate in competitie este felul cum faci clientii sa se simta.

In acel moment intri in categoria celor care au afaceri ce merita a fi copiate sau esti un brand recunoscut pentru niste valori autentice si, prin urmare, un lider de urmat sau cu care sa te poti angaja intr-o relatie de durata. Acum depinde ce-ti doresti, sa fii originalul sau doar o replica.

Ca sa fii originalul, trebuie sa-ti exprimi sincer inteligenta emotionala si sa nu-ti scape nici un detaliu din tabloul tau.

Aici intervine tehnica “artistului”. El stie ce trebuie sa contina un tablou pentru a fi perfect. Asta si inseamna de fapt comunicarea integrata de marketing.

Specialistii in comunicare integrata de marketing vor sti intotdeauna cum sa faca sa nu-ti fie teama ca afacerea iti va fi copiata.

Ba din contra, asta nu trebuie sa scada valoarea afacerii. Ai auzit vreodata ca a scazut valoarea unei opere de arta pentru ca a fost replicata?

Prin urmare:

1. Valoarea tabloului tau este pretul de piata al afacerii tale…

2. Contrastele si accentele imaginii afacerii tale sunt cele care fac “vizitatorul” sa intarzie mai mult asupra “tabloului” tau, cand acesta se regaseste agatat pe o simeza, alaturi de celelalte aflate “la vanzare”, cum s-ar zice;

3. Detaliile fac apoi deliciul “cumparatorului”;

4. Armonia comunicarii mesajului este un alt lucru esential;

5. Rama uneori incadreaza perfect tabloul si trebuie corect aleasa;

6. Galeria in care “iti expui” tabloul ii da valoarea, deci conteaza galeriile in care esti acceptat;

7. CARACTERUL EDUCATIV al tabloului este, sau poate fi, chiar bomboana de pe tort, daca tabloul tau schimba ceva in sufletul celor carora le este adresat...

Povestea numita THE BIG PICTURE din marketing si comunicare este de-o varsta cu criticii de arta, asadar un subiect totalmente deschis, dar ceea ce merita retinut este ce facem cu punctul 7, mai precis - CARACTERUL EDUCATIV sau ceea ce ramane dupa noi cei care ne-am expus "pictura" in expozitia acumularilor vietii?

Poate CARACTERUL EDUCATIV al afacerii sa-mi aduca o reputatie majora si beneficii pe masura?

Despre studii de caz vom mai vorbi, daca te abonezi la newsletter sau daca vii la Cursul de creativitate in responsabilitate sociala / CSR, numit Arta si strategia responsabilitatii sociale CSR, pe care il lansez la finalul lunii aprilie.

Te astept,
Adrian Stavriu
Trainer

Formular de contact


This Is The Picture - Peter Gabriel

 

Etichete: agentii de branding , comunicarea integrata de marketing , consultanta branding , Consultanta in cresterea afacerilor , creatie de continut , cresterea numarului de clienti , cursuri gratuite , design logo , pozitionarea de marketing , specialisti in branding , specialisti in comunicare , specialisti in marketing , strategii de brand
Adaugă comentariul tău
Nume
Email
Pagina web
Comentariu
Comentarii vizitatori:
Nu au fost trimise comentarii.
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site