Optimum communication

Ultimul trend in comunicare

Ultimul trend in comunicare ne intereseaza, de regula, din cel putin trei motive:

1. Ca sa imitam lucrurile bune si sa vedem care sunt cele mai noi metode de comunicare inaintea competitorilor nostri;
2. Ca sa vedem
ce au mai inventat unii mai "isteti" ca noi, pur si simplu, ca o rezerva de inteligenta si informatii pentru a le folosi la nevoie;
3. Ca sa vedem daca nu cumva, acumuland suficiente informatii si cunoscandu-ne la superlativ produsele, serviciile sau capacitatile brandului personal si noi am putea crea noi trenduri in comunicare si in marketing pentru a ne putea detasa de competitori;

Tu in care categorie ai vrea sa te gasesti?

Pe vremea raposatului Ceausescu, daca voiai sa-ti cresti sansa de a vinde un apartament, era suficient ca anuntul sa contina expresia "mobilat sau aranjat Neckermann". Cool
Foarte haios de altfel, acest standard/ referential era creat de patrunderea mai multor reviste ale magazinelor Neckermann/ OTTO in Romania.

Acum, cand "lupta de clasa" s-a ascutit atat de mult si orice afacere de succes este imediat tinta imitarii de catre detinatorii de capital, ce vor sa castige mai mult decat din dobanzile bancilor, dorinta de a crea trenduri in marketing si comunicare, deci propriul "standard Neckermann" Tongue out si apoi a "marca teritorii" nu mai este un moft, ci o necesitate. Numai astfel vom fi, cel putin o vreme, de neinlocuit si vom putea fixa preturile, fara a fi comparati cu ceilalti.

Cateva dintre metodele de diferentiere serioase care ne-au mai ramas, se invart in jurul ideii de a regandi si chiar de a simplifica lucrurile, folosind ultimele parghii in comunicare, care sa ne ajute sa obtinem rezultate mari cu eforturi mici. Ori aici este cel mai mult de lucru.

Iata cateva metode de diferentiere:

1. Brandurile senzoriale - Cand treburile mergeau de la sine si lansai un brand, nu te gandeai ca de fapt  "animalul" din noi percepe cu toate simturile lasate de la Dumnezeu si ca decizia de cumparare este de fapt influentata in mod subliminal si serios de multi alti factori decat cei cu care erai obisnuit (respectiv identitatea verbala si cea vizuala). Mai nou, datorita vitezei cu care trebuie sa luam deciziile, din lipsa de timp si prea epuizati energetic, subliminalul intervine mai mult ca de obicei. Merita sa trecem astfel de la brandurile 2D la brandurile 5D si astfel obtinem randamente mult mai mari in comunicare si implicit profit.

2. Comunicarea integrata de marketing isi muta centrul de greutate spre online si mobile, unde totul este mai ieftin si mai usor de masurat si de previzionat. In online automatizezi totul, de la vanzari, pana la fidelizare sau crearea de angajamente cu publicul tinta si la inversarea rolurilor: NU mai cauti TU clientii, ci EI te cauta pe tine;

3. Marketingul prin continut lanseaza provocari si cucereste inimi prin calitatea si cantitatea informatiei furnizate lasand mai usor sa se contureze o personalitate a fiecarei marci. Tot ce scrii pe site-ul tau, pe blogul tau, pe celelalte platforme de social media, trimit catre tine. Orice campanie de marketing prin continut transformandu-se intr-un depozit la banca ce aduce mereu dobanzi. Sunt zeci de metode de a monetiza acest lucru ulterior;

4. Marketingul prin evenimente face ca intalnirile umane sa fie posibile si poate crea angajamente si contacte reale cu publicul tinta, iar daca ti-e teama ca te costa, poti descoperi ca se pot crea evenimente cu o zecime de pret sau cu aproape nimic. Totul e sa inveti cum sa captezi atentia altora ca sa-ti sustina evenimentul si nimic nu-ti va sta in cale sa te intalnesti cu publicul tau tinta, cu care sa te "imprietenesti";

5. Simplitatea in comunicare devine tot mai mult un lucru cautat. Imitand mereu pe ceilalti, ajungem sa ne pierdem identitatea, ori noi credem ca tocmai prin asta suntem de fapt diferiti. Ceea ce nu am invatat de fapt este cum sa redescoperim aceste lucruri, redescoperindu-ne pe noi insine.

6. Video marketingul este de departe un trend ce trece dinspre televiziuni spre mediul online intr-un mod uluitor. Acum nu mai e nevoie sa cumperi o campanie uriasa si spoturi mari si demonstrative pe un post TV de mare audienta riscand sa irosesti banii. Poti face doar niste spoturi creative de cateva secunde doar, prin care faci audienta sa-ti intre pe site si acolo poti pune filme intregi despre produsele si serviciile tale si asta la costuri de zeci de ori mai mici;

7. Responsabilitatea sociala este tot mai folosita pe post de parghie in comunicarea personalitatii brandului. Trebuie doar sa inveti cum poti atrage atentia asupra ta, stiind ca nu poti avea cota de piata, fara sa ai o mare cota de atentie. Televiziunile, radiourile si presa nu te pot refuza, daca ai de anuntat o campanie umanitara sau ceva de interes public. Ti-ai creat strategic cota de atentie? Invatand cum se face asta poti transforma cota de atentie si in cota de piata.

8. Marketingul rumorii - acum nu se mai cade sa te concentrezi pe mijloacele clasice de promovare, ci doar pe acelea care fac pe cei cu care intri in contact sa-ti inzeceasca vanzarile povestind despre tine sau ce faci tu special. Identifici astfel butoanele rumorii si apoi vezi cum poti umbla la acordul fin, fara sa mai dai un leu pe promovare. Sunt foarte multe cazuri de studiat, in care inveti sa gandesti mai mult, decat sa cheltuiesti mai mult.

> fiecare dintre acestea sunt directii de studiat si aplicat strategic in vederea cresterii randamentului comunicarii, iar oamenii de vanzari, daca nu-si revizuiesc abordarea vanzarilor intr-un mod creativ, risca sa dea, ca de obicei, vina pe sistem sau pe criza.

> Daca ti-a placut ce ai aflat aici, ne poti recomanda unor prieteni sau te poti, chiar tu, abona la newsletter.


CU CE TE CONFRUNTI?


 

Etichete: Creativitate in marketing , strategii de comunicare , specialisti in marketing , identitate verbala , creatie de continut , comunicarea integrata de marketing , specialisti in comunicare , cresterea numarului de clienti , marketing prin continut , marketingul rumorii , marketing prin evenimente , responsabilitate sociala
Motto-urile care ne reprezintă:
Nu-i suficient sa faci tot ce-i mai bun.Intai trebuie  sa stii ce sa faci, APOI sa faci ce-i mai bun 
W. Edwards Deming
Eficienta este cea mai inteligenta forma de lene
David Dunham
Cursuri de organizare evenimente
Cursuri de organizare evenimente ► Tot timpul m-am intrebat, cat as investi intr-un curs, care mi-ar schimba viata si m-am gandit, inainte de a lansa cursurile de organizare de evenimente, ce-as face ca sa nu ratez asa ceva...
Vinde fara sa para ca vinzi
Vinde fara sa para ca vinzi ►Cand te sugruma targetul de vanzari si recesiunea economica ameninta, tehnicile de vanzare se reduc la tot felul de minciuni sau siretlicuri ieftine, care-ti impovareaza constiinta, de aceea am testat ...
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente
Despre cursul de creativitate in organizarea de evenimente Tine-te bine si pregateste-te pentru 3 zile de exceptie. Vei avea parte de un curs altfel decat cele la care ai mai fost. Deschide-ti mintea pentru ...
Sondaj de opinie
Parteneriate şi proiecte
Garana Jazz Festival
Cursuri de organizare evenimente
Festivalul MOZART ROCKS
Asociatia ProVita
Zonă promo
Ce subiecte mai găsiţi în acest site